Експерт пояснив, чому для інвесторів важливі стимулюючі тарифи

Експерт пояснив, чому для інвесторів важливі стимулюючі тарифи
Артур Огаджанян

«На відміну від «витрати плюс» система стимулюючого регулювання є більш прогресивною»

Впровадження стимулюючого регулювання, успішна практика його застосування призведе до підвищення інтересу до сфери розподілу та постачання електроенергії в Україні. Таку думку в інтерв'ю «Українським новинам» висловив партнер департаменту корпоративних фінансів Deloitte в Україні Артур Огаджанян.

«Спілкуючись з десятками зацікавлених зарубіжних інвесторів, що розглядали в 2016 році можливість придбання у держави пакетів акцій шести обленерго, ми, серед іншого, практично від усіх чули одне й те саме. Перша умова для розгляду питання про інвестиції в придбання цих компаній - це впроваджена в Україні система стимулюючого регулювання, причому не обов'язково саме в цих компаніях; важливим є прецедент», - зазначив експерт.

За його словами, інвесторам недостатньо побачити, що сьогодні система вже впроваджена, їм необхідно переконатися, що стимулюючим регулюванням названо те, що таким вважається в інших країнах, що назва і суть збігаються.

Огаджанян додав, що, на відміну від «витрати плюс» система стимулюючого регулювання, за умови її коректного застосування, є набагато більш прогресивною.

«По-перше, тариф формується як сума базових складових: витрати на підтримку активів (амортизація), операційні витрати, норма прибутку, компенсація податку на прибуток. По-друге, тариф встановлюється на регуляторний період (в Україні перший - три роки, наступні - п'ять років). Таким чином, забезпечується передбачуваність тарифу, а зрозумілий алгоритм розрахунку забезпечує його більшу прозорість, хоча в деталях розрахунок досить складний», - підкреслив експерт.

Він також зазначив, що, маючи гарантовану суму тарифу, компанія має мотивацію оптимізувати свої витрати, тому що вигоди, отримані при цьому - це додатковий заробіток компанії.

«Зниження (оптимізація) витрат враховується при формуванні тарифу в майбутньому, що стримує його суттєве зростання, а в умовах невисокої інфляції теоретично може навіть призводити до певного зниження», - вважає Огаджінян.

За його словами, витрати, які компанія зобов'язана нести в рамках інвестиційних програм - це не заробіток компанії, а її зобов'язання розвивати активи, при цьому компанія зобов'язана забезпечувати якість послуг, що надаються.

«Така система в цілому буде давати компаніям можливість залучати кредити до оновлення активів, як мінімум, через більш зрозумілий розмір очікуваних грошових надходжень протягом декількох наступних років», - підкреслив експерт.

Нагадаємо, НКРЕКП підготувала нормативну базу для переведення енергокомпаній на RAB-регулювання в липні 2017 року. У січні 2018 року постанова була опублікована, що відкриває можливість для переходу обленерго на цю систему.

Стимулююче регулювання - це механізм тарифоутворення на основі довгострокового регулювання тарифів (3,5 або 8 років). Даний метод направлений на залучення інвестицій для будівництва та модернізації інфраструктури мереж, що передають енергоносій (електроенергія, теплова енергія і т. д.), і стимулювання ефективності витрат компаній-постачальників.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: