«Укрзалізниця» провела екстрену закупівлю палива
Тендер з купівлі палива було проведено впродовж дня
«Укрзалізниця» оголосила і провела тендер з купівлі палива впродовж одного дня. Про це повідомляє enkorr з посиланням на одного з учасників тендеру.
Запрошення на тендер учасники отримали о 15:07, а сам тендер був призначений на 15:30.
Закупівля на 60 тис. тонн проводиться за прискореною переговорною процедурою «під приводом загрози національній безпеці і неможливості забезпечити потреби армії в залізничних перевезеннях», запевняє джерело.
За даними видання, в тендері брали участь «Трейд Коммодіті», ОККО, «Сокар», WOG, «Анвітрейд».
Тендер був розбитий на шість лотів по 10 тис. тонн кожен.
Як повідомляється, 20 тис. тонн за ціною 23150-23450 грн/тонн виграла «Анвітрейд», 30 тис. тонн – «Трейд Коммодіті» за ціною 23150-23200 грн/тонн. Один лот виграла компанія з групи «Елемент», ціна поки невідома.
На думку директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, екстрена закупівля - результат «нульових запасів палива і провалу переговорів по позиції палива до найближчих тендерів, намічених за процедурою на кінець жовтня».
Як повідомлялося, нестача дизпалива на залізниці в першу чергу пов'язана з провалом «формульного тендеру» на закупівлю 90 тис. тонн дизельного палива, який був запланований на 2 вересня.
Причиною став саботаж переходу на формульне ціноутворення при закупівлі палива з боку менеджменту ЦОП на чолі з Віталієм Цвигуном.
Тендер мав відбутися ще на початку року, однак, за фактом вийшов на фінішну пряму лише в серпні і був оскаржений трейдерами в АМКУ.
На думку Куюна, протидія введенню формульного підходу пов'язана з небажанням менеджменту ЦОП втрачати механізми впливу на постачальників дизпалива з метою корупційного тиску.
Експерти також відзначають, що відсутність ДП і вагонів на «Укрзалізниці» посилює кризу, яка виникла на ринку скрапленого газу.
«Укрзалізниця» є найбільшим споживачем ДП в Україні.
Річна потреба становить 300-350 тис. тонн. Протягом останніх двох років компанія намагається змінити систему закупівель, з квітня вона перейшла на закупівлі через систему ProZorro.
Це дозволило знизити закупівельні ціни до ринкових, однак недосконалість тендерної документації дозволяє учасникам тендерів постійно блокувати торги.
Коментарі — 0