Катастрофа українського лайнера в Ірані. Усі деталі на цей момент (оновлюється)
Літак був новий, усі 176 людей на борту загинули
Минулої ночі український лайнер, що летів з Тегерана до Києва, розбився. Після зльоту з міжнародного аеропорту Імам Хомейнілайнер лайнер впав неподалік аеропорту.
За офіційними даними, серед 176 загиблих у авіакатастрофі 11 були громадянами України, 147 - Ірану, решта - громадяни інших країн. Ніхто з людей, які знаходилися на борту, не вижив. За іншими даними, у 63 пасажирів були канадські паспорти, але все одно більшість з пасажирів іранського походження.
Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» ухвалила рішення щодо призупинення виконання рейсів до Тегерана на невизначений термін.
За дорученням президента Володимира Зеленського при Раді нацбезпеки і оборони України створено оперативний штаб у зв’язку з авіакатастрофою. До складу оперативного штабу, як вказано, увійшли прем'єр-міністр України, міністри закордонних справ, оборони, внутрішніх справ, а також голови Служби безпеки, Служби зовнішньої розвідки, Державної служби з надзвичайних ситуацій. Керує штабом секретар РНБО Олексій Данилов. В аеропорту міста Тегеран перебуває посол України та консул України.
Український уряд заборонив польоти до Ірану. Прем'єрміністр Олексій Гончарук заявив, що такі заходи триватимуть до з'ясування причини катастрофи літака МАУ, що розбився поблизу Тегерану. «Як тільки будуть з'ясовані причини, рішення буде переглянуто», - запевнив він. Гончарук також підкреслив, що в Ірані комісія почала розслідування авіакатастрофи і додав, що Україна домовляється з Іраном про спільне розслідування катастрофи.
Що сталося
Літак МАУ Boeing 737 рейсу PS752, що летів з Тегерана до Києва, розбився сьогодні неподалік аеропорту. Рятувальники не одразу змогли зайти на місце трагедії, оскільки уламки літака були охоплені вогнем.
Речник міжнародного аеропорту Імама Хомейні Алі Кашані заявив, що літак розбився поблизу Паранд, приблизно в 60 кілометрах на південний захід від Тегерана.
На місці катастрофи виявленообидва чорних ящики (мовний та той, що реєструє параметри польоту), їх передали місцевим правоохоронцям. Про виявлення бортових самописців журналістам повідомив прокурор Тегерана.
Втім, Іран не буде передавати чорний ящик розбитого українського авіалайнера компанії «Боїнг». Про це заявив глава тегеранської організації цивільної авіації Алі Абідзаде. Він також заявив, що не ясно, в яку країну Іран надішле скриньку, щоб її дані могли бути проаналізовані.
У повідомленні пресслужби Ради нацбезпеки йдеться, що на борту було 11 громадян України - двоє з них пасажири і дев’ятеро - члени екіпажу. За даними компанії МАУ, на цей рейс придбали квитки 168 осіб. Зараз з’ясовується, хто з пасажирів не потрапив на борт.
В МЗС України підтвердили, що всі пасажири літака загинули. Списки пасажирів уточнюються.
«Для отримання інформації про осіб, що знаходились на борту рейсу № 752, просимо звертатися в авіакомпанію за телефонами 0 800 601 527 (для дзвінків з України) та +380 44 581 50 19 (для дзвінків із-за кордону)», - також йдеться в повідомленні МАУ. Списки пасажирів будуть розміщені на веб-сайті авіакомпанії після остаточного підтвердження їхнього перебування на борту повітряного судна.
ЗМІ опублікували попередній список загиблих громадян України, які летіли на літаку «Боїнг», що розбився:
- Сергій Хоменко
- Катерина Статник
- Марина Микитюк
- Валерія Овчарук
- Володимир Гапоненко
- Юлія Сологуб
- Ольга Кобюк
- Олена Малахова
- Олексій Наумкін
- Ігор Матков
- Денис Лихно
Авіакомпанія «Міжнародні авіалінії України» опублікувала імена та дати народження пасажирів українського літака Boeing 737-800, що розбився сьогодні вранці поблизу Тегерана:
- Abaspourqadi Mohamm 1986
- Abbasnezhad Mojtaba 1993
- Abtahiforoushani Seyedmehran 1982
- Aghabali Iman 1991
- Agha Miri Maryam 1973
- Ahmadi Motahereh 2011
- Ahmadi Muh Sen 2014
- Ahmadi Rahmtin 2010
- Ahmadi Sekinhe 1989
- Ahmady Mitra 1973
- Amirliravi Mahsa 1989
- Arasteh Fareed 1987
- Arbabbahrami Arshia 2000
- Arsalani Evin 1990
- Asadilari Mohammadhossein 1996
- Asadilari Zeynab 1998
- Ashrafi Habibabadi Amir 1991
- Attar Mahmood 1950
- Azadian Roja 1977
- Azhdari Ghanimat 1983
- Badiei Ardestani Mehraban 2001
- Bashiri Samira 1990
- Beiruti Mohammad Amin 1990
- Borghei Negar 1989
- Choupannejad Shekoufeh 1963
- Dadashnejad Delaram 1993
- Daneshmand Mojgan 1976
- Dhirani Asgar 1945
- Djavadi Asll Hamidreza 1967
- Djavadi Asll Kian 2002
- Ebnoddin Hamidi Ardalan 1971
- Ebnoddin Hamidi Kamyar 2004
- Ebrahim Niloufar 1985
- Ebrahimi Khoei Behnaz 1974
- Eghbali Bazoft Shahrokh 1960
- Eghbali Bazoft Shahzad 2011
- Eghbalian Parisa 1977
- Elyasi Mohammad Mahdi 1991
- Emami Sayedmahdi 1959
- Emami Sophie 2014
- Eshaghian Dorcheh Mehdi 1995
- Esmaeilion Reera 2010
- Esnaashary Esfahani Mansour 1990
- Faghihi Sharieh 1961
- Falsafi Faezeh 1973
- Falsafi Faraz 1988
- Farzaneh Aida 1986
- Feghahati Shakiba 1980
- Foroutan Marzieh 1982
- Ghaderpanah Iman 1985
- Ghaderpanah Parinaz 1986
- Ghafouri Azar Siavash 1984
- Ghandchi Daniel 2011
- Ghandchi Dorsa 2003
- Ghasemi Ariani Milad 1987
- Ghasemi Dastjerdi Fatemeh 1994
- Ghasemi Amirhossein 1987
- Ghasemi Kiana 2000
- Ghavi Mandieh 1999
- Ghavi Masoumeh 1989
- Gholami Farideh 1981
- Ghorbani Bahabadi A 1998
- Golbabapour Suzan 1970
- Gorji Pouneh 1994
- Haghjoo Saharnaz 1982
- Hajesfandiari Bahareh 1978
- Hajiaghavand Sadaf 1992
- Hajighassemi Mandieh 1981
- Hamzeei Sara 1986
- Hasani/sadi Zahra 1994
- Hashemi Shanrzad 1974
- Hassannezhad Parsa 2003
- Hatefi Mostaghim Sahan 1987
- Hayatdavoudi Hadis 1992
- Jadidi Elsa 2011
- Jadidi Pedran 1991
- Jamshidi Shadi 1988
- Jebelli Mohammaddam 1990
- Kadkhoda Zaden Mohammaddam 1979
- Kadkhodazaden Kasha 1990
- Karamimoghadam Bahareh 1986
- Katebi Rahimen 1999
- Kaveh Azaden 1979
- Kazerani Fatemeh 1987
- Khadem Forough 1981
- Kobiuk Olga 1958
- Lindberg Emil 2012
- Lindberg Erik 2010
- Lindberg Raheleh 1982
- Lindberg Mikael 1979
- Madani Firouzeh 1965
- Maghsoudlouestarabadi Siavash 1976
- Maghsoudlouesterabadi Paria 2004
- Mahmoodi Fatemeh 1989
- Malakhova Olena 1981
- Malek Maryam 1979
- Maleki Dizaje Fereshteh 1972
- Mamani Sara 1983
- Mianji Mohammadjavad 1992
- Moeini Mohammad 1984
- Moghaddam Rosstin 2010
- Mohammadi Mehdi 1999
- Molani Hiva 1981
- Molani Kurdia 2018
- Moradi Amir 1998
- Morattab Arvin 1984
- Moshrefrazavimoghaddam Soheila 1964
- Mousavi Daria 2005
- Mousavi Dorina 2010
- Mousavibafrooei Pedram 1972
- Nabiyi Elnaz 1989
- Naderi Farzahen 1981
- Naghibi Zahra 1975
- Naghib Lahouti Mehr 1987
- Nahavandi Milad 1985
- Niazi Arnica 2011
- Niazi Arsan 2008
- Niknam Farhad 1975
- Norouzi Alireza 2008
- Nourian Ghazal 1993
- Oladi Alma 1992
- Omidbakhsh Roja 1996
- Ovaysi Amir Hossein 1978
- Ovaysi Asal 2013
- Pasavand Fatemeh 2002
- Pey Alireza 1972
- Pourghaderi Ayeshe 1983
- Pourjam Mansour 1966
- Pourshabanoshibi Naser 1966
- Pourzarabi Arash 1993
- Raana Shahab 1983
- Rahimi Jiwan 2016
- Rahimi Razgar 1981
- Rahmanifar Nasim 1994
- Razzaghi Khamsi Ni 1974
- Rezai Mahdi 2000
- Rezae Hossain 1999
- Saadat Saba 1998
- Saadat Sara 1996
- Saadat Zeinolabedin 1990
- Saati Kasra 1972
- Sadeghi Alvand 1990
- Sadeghi Anisa 2009
- Sadeghi Mirmohammad 1976
- Sadeghi Sahand 1980
- Sadighi Neda 1969
- Sadr Niloufar 1958
- Sadr Seyednoojan 2008
- Saeedinia Amirhosse 1994
- Safarpoorkoloor Pe 1999
- Saket Mohammadhosse 1986
- Salahi Moh 1988
- Saleheh Mohammad 1987
- Saraeian Sajedeh 1993
- Setareh Kokab Hamid 1988
- Shadkhoo Sheyda 1978
- Shaterpour Khiaban 1988
- Soltani Paniz 1991
- Tahmasebi Khademasa 1984
- Tajik Mahdi 1999
- Tajik Shahram 1998
- Tarbhai Afifa 1964
- Tarbha Alina 1988
- Toghian Darya 1997
- Zarei Arad 2002
- Zibaie Maya 2004
- Zokaei Sam 1977.
Можливі причини катастрофи
У перші кілька годин після катастрофи деякі видання припустили, що український літак могли випадково збити. Зокрема, катастрофа сталася через кілька годин після нападу Ірану на американські бази.
Глава Центру зв'язку та інформації Міністерства автомобільних доріг і міського розвитку Ірану Касим Біхі заявив, що причиною катастрофи українського літака в Ірані стало загоряння двигуна. Він також спростував інформацію про те, що літак могли збити ракетою. «Якщо б катастрофа була викликана ракетою, літак вибухнув би в небі», - підкреслив він.
Посольство України в Ірані також спочатку виключало версію теракту. Водночас згодом наші дипломати вже такої можливості не виключили. Принаймні, із сайту нашого МЗС зникло повідомлення про те, що відомство виключає таку можливість.
«Поки що жодної версії не озвучено… І тільки після рішення спеціально створеної комісії буде озвучена причина падіння літака. Навіть попередньої причини немає… Версій також немає», - сказав під час брифінгу начальник відділу менеджменту з кризових ситуацій департаменту консульської служби МЗС України Максим Коваленко.
Журналіст Юрій Бутусов висловив свою точку зору щодо катастрофи: «Судячи з відео падіння, літак загорівся на малій висоті, пожежа почалася в двигуні відразу після зльоту, на жаль, ситуація стала не керованою. Це не може бути помилкою екіпажу. Малоймовірно, щоб це могло бути ураження ракетою, характер катастрофи був би іншим. І свідчення пуску і політ ракети були б помітні на радарах. Це не схоже на вибух бомби на борту. Версія технічну несправність буде основною. Набір версій події стандартний: потрапляння зграї птахів; пошкодження двигуна або паливної системи в аеропорту; помилка в експлуатації і не усунена несправність; технічний брак при виробництві літака. Оскільки падіння відбулося на очах у свідків і служби контролю аеропорту, ця трагедія навряд чи лишиться загадкою».
Що відомо про літак
Лайнеру Boeing 737-800 «Міжнародних авіаліній України», що зазнав катастрофи, було лише три з половиною роки. «Главком» з профільних авіаресурсів повідомив, що літак із серійним номером 38124 було вироблено 3,6 роки тому у Renton (RNT) США. І він був взятий в лізинг у американської компанії Varangian Leasing LLC із заводу.
Літак Boeing 737-800 NG в останні дні здійснював вильоти в міста по всьому світу. Так, 4 січня цей літак здійснив рейс з Тегерана до Києва і цього ж дня вилетів до Парижа. З 5-го по 7 січня Boeing 737 здійснюва рейси з Києва до Мілана, Тегерана, Лондона, Єревана. Востаннє до Тегерана цей літак вилетів з Києва 7 січня о 8:12, зворотній рейс закінчився катастрофою.
Літак здійснював рейс Тегеран-Київ та зник з радарів на шостій хвилині після злету. Літак піднімався на висоту 8000 футів (3632 м) із аерпорта Тегерану на північний захід, коли сигнали транспондера літака припинилися.
У «Міжнародних авіалініях України» повідомили, що останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня, два дні тому.
Тим часом керівництво американського авіабудівного концерну Boeing вивчає інформацію про авіакатастрофу в Ірані українського літака його виробництва.