Що робити бізнесу під час відключення електроенергії та повітряних тривог?
Прості поради, що допоможуть уникнути штрафних санкцій під час воєнного стану
Гаряча лінія Торгово-промислової палати України (ТПП) останній тиждень дійсно гаряча від звернень з усієї України від бізнесу та журналістів із питаннями, що робити, коли неможливо виконати зобов'язання і нормально працювати під час повітряної тривоги чи відключення електроенергії.
На жаль, удари по об’єктах електрогенерації приносять не тільки побутові незручності, а й створюють великі проблеми для бізнесу.
Кілька практичних порад, як мінімізувати можливі проблеми та збитки у цій ситуації:
Перше. Якщо ви розумієте, що не зможете виконати ваші зобов'язання у передбачені угодою терміни, повідомте письмово вашого контрагента про неможливість своєчасного виконання і запропонуйте укласти додаткову угоду з продовженням термінів виконання зобов'язань та корегуванням календарних планів, графіків з урахуванням роботи в умовах воєнного стану. Як свідчить практика часів ковідних локдаунів, 70% таких ситуацій вирішувалися добровільно, за згодою сторін.
Друге. Якщо сторони не досягли згоди, або контракт вимагає підтвердження можливих змін, або контрагент – державна структура, де завжди хочуть підстрахуватися якимось документом, це може бути висновок про істотні зміни умов виконання контракту відповідно статті 652 Цивільного кодексу України.
Якщо ваше виробництво може функціонувати з технологічним перервами, коли зупинка внаслідок відключення чи тривоги не впливає радикально на технологічний процес, то достатньо такого висновку, коли є згода сторін або для використання у якості доказу у суді.
Третє. Якщо виробничий процес носить безперервний характер і зупинка його унеможливлює, то по статті 14-1, яка визначає обставини непереборної сили, Закону про ТПП України можна на вимогу контрагента отримати сертифікат про настання обставин непереборної сили (форсмажор), який засвідчить неможливість виконання зобов'язань з об'єктивних, незалежних від виконавця причин
Четверте. Куди і з якими документами йти? До ТПП України або найближчої регіональної трогово-промислової палати.
Список документів для отримання висновку про істотні зміни умов виконання контракту, невеликий: сам контракт, заява у довільній формі, суть бізнес-процесу, сканкопія графіка відключень чи тривог з сайту обленерго, копія повідомлення сторони контракту. За необхідності експерт попросить додаткову інформацію. Інформація із переліком документів, необхідних для отримання сертифікату про форсмажорні обставини є на сайті Торгово-промислової палати України.
Отакі прості речі допоможуть уникнути проблем юридичного характеру, штрафних санкцій і цивілізовано пережити непрості часи на шляху до перемоги.
Коментарі — 0