Як кум Януковича покращувався на «колії»
«Як що ти біло-голубий, то вкради вагон-другий?» Або на тобі «Укрзалізницю» - і ні в чому собі не відмовляй!
Днями УЗ звернулася до Генпрокуратури з проханням дати оцінку «діяльності» попередніх очільників Міністерства інфраструктури та «Укрзалізниці». Як повідомляє прес-служба установи, екс-креманичі дуетом дали повну «зеленку» компанії Рината Ахметова на відчуження коштів та майна залізниць України. Державну частку статутного фонду ВАТ «Укртранслізинг» було збільшено з 20 мільйонів гривень до 630 мільйонів. З них, через Фонд держмайна України, майже 240 мільйонів гривень «внесли» у вигляді рухомого складу залізниць та ще 11 «лямів» у вигляді будівлі у центрі Києва. У статутному фонді «Укртранслізіингу», наповненому державними майновими активами, «Укрзалізниця» має лише 41,7% акцій, а основний пакет належить ТОВ «Лемтранс», яка входить до групи СКМ Рината Ахметова.
Втім, це, виявилося, ще не всі «покращення» та «виведення» с кризи «Укрзалізниці». Свою «лєпту» до командної справи професіоналів вніс Олександр Філатов, начальник ДП «Південна залізниця». Очоливши ПЗ наприкінці 2012-го року, він, я к працьовита людина, одразу перейшов до діла.
Звісно, спочатку потрібно вирішити квартирне питання. Згідно внутрішнього аудиту «напрацювань» Філатова, вже за півроку він забезпечив себе (та декому з особливо наближених) за державний кошт невеличкою квартиркою у майже 170 кв. метрів у Харкові. Слід зазначити, що згідно розпорядження КМУ та фінансового плану на 2013 рік, було заплановано фінансування житлової програми в сумі 3000,0 тис.грн. Всього ж за 2013 рік придбано і надано працівникам Південної залізниці службового житла на суму 2997351,0 грн., з яких 978000,00 грн.- це вартість житла начальника Філатова.
Не зважаючи на скрутний стан залізниці, за минулій рік та перший квартал цього року, при запланованому обсязі капітального будівництва на суму 353196 тис. грн. фактично було виконано робіт на 404240 тис. грн. Щоправда, при наявності власних підрозділів, спроможних виконувати роботи з капітального будівництва, 76% усіх робіт виконували сторонні підприємства.
В інших випадках, навпаки, справлялися без сторонньої допомоги, ремонтуючи собі, але вдвічі дорожче, ніж ремонтували б іншим. Фактична собівартість деповського ремонту власних вагонів залізниці становила 25,4 тис. грн. за одиницю, тоді як для сторонніх організацій вартість ремонту однієї одиниці становить 10,2 тис грн.
Ще 11,3 мільйони, що «погано лежали», освоїли за рахунок проведення проектних робіт минулих років, за результатами яких проектно-кошторисна документація, станом на 01.01.2013р. та 01.01.2014 р., визнана технічно застарілою і непридатною для подальшого використання. Основними помічниками «Південної залізниці» в цьому виступили ТОВ ПКІ «ПівдентрансНДІпроект» - 2,9 млн. грн., ВАТ «Хардіпротранс» - 3, 9 млн. грн. та ДП «Укрзалізничпроект» - 4,5 млн. грн.
Викроїти хоч якусь копійчину не соромилися навіть на невеличких сумах, несподівано та без погодження цін з Головним управлінням планування та контролю за закупівлями , купуючи для відомчого санаторію ім. Гоголя посуд та спецодяг.
Звідки такий «кримінальний талант»? Адже, якщо подивитися біографію Олександра Філатова, що є у відкритих джерелах, то це кришталево чиста людина. Дуже коротка біографічна довідка: жодної публічності, тим паче у «нехорошій» компанії. За весь «трудовий» шлях лише двічі засвітився поруч із «регіоналами» - перший, коли його представляли колективу ввіреної ПЗ у Харкові, та другий - разом із губернатором «регіоналом» Добкіним на футбольному матчі підпорядкованого залізниці ФСК «Локомотив». І то, здається, ніхто не бачив. А можливо просто не було часу на світське життя за вибудовуванням плідної роботи на ПЗ…
Незаплямована «поганими» знайомствами трудова біографія горлівчанина немов казка про Попелюшку, тільки в штанцях. Перше місце роботи - скромна посада звичайного слюсаря з ремонту рухомого складу на станції Лозовій. Більш-менш висока посада Філатову посміхнеться через довгі 9 років, коли пройшовши «школу» Дебальцівського комсомолу, він буде призначений головним інженером кооперативу «Магістраль» при Дніпропетровському стрілочному заводі. А вже за шість років його кар’єра стрімко піде вгору. Відтак, у 1996-му році Олександра Філатова, хтось, як добра «фея-хрещена», чарівним чином призначить на посаду виконувача обов’язків гендиректора донецького «Укрвуглепротрансу» Міністерства вугільної промисловості.
В тому ж 96-му році його земляк Віктор Янукович також розпочне свій шлях «вгору», зайнявши крісло першого заступника Донецької облдержадміністрації. В 2005-му їм чомусь «не фартить» - ні одному, ні іншому. Олександр Філатов лише головний інженер - спочатку в одній, потім в іншій структурі. Янукович першу половину 2005-го взагалі невідомо де.
Наступного року фортуна знову посміхається «донецьким». Один стає прем’єр-міністром, а другий того ж року стає першим заступником начальника ДП «Донецька залізниця» (певно, у ці роки Філатов і здобув свої професійні навички). В його близькому оточенні пояснили ці злети і падіння дуже просто. Як це не дивно – жодного збігу обставин не було, проте було поруч із ним щось на кшталт «феї-хрещеної», тільки габаритніший «кум-Янукович», що хрестив старшого сина Філатова Родіона. До речі, здається ще минулого року, студент Родіон був членом Комісії з питань протидії та виявлення коррупції Донецького Національного Університету…..
Коротко підсумовуючи, лише за неповними даними внутрішньої перевірки, яку проводило Головне управління контролю та внутрішнього аудиту Укрзалізниці тільки пан Філатов організував зловживань на сотню мільйонів гривень. Цього виявилося замало, адже, як відомо апетит приходить під час їди.
Варто нагадати, що Олександр Філатов був звільнений зі своєї посади Кабінетом Міністрів України саме через зловживання на Південній Залізниці. Так звані «вільні профспілки», а точніше Вільна профспілка південної залізниці (ВППЗ), нині активно бореться за повернення Філатова. Навіть оголосила про безстрокову акцію біля Кабміну. Цікавий факт: нападки вільної профспілки харківської вагонної дільниці №1 на Південну залізницю у жовтні 2012 року закінчилися тим, що суд зобов’язав профспілку сплатити ПЗ більше 96 тис. грн. за завдання шкоди діловій репутації. Філатов «закрив» це питання, як наслідок, отримав власну «кишенькову профспілку» і, судячи з усього, чималенькі «дивіденди» (і продовжує отримувати).
В цьому контексті слід згадати і про Об’єднанання Вільних профспілок. Її голова Сергій Москалець має неабиякі власні політичні амбіції. У 2012 році він висувався в нардепи по 146 кременчуцькому округу. Його довіреною особою був Сергій Лашко, який очолює ВППЗ. А минулого року вони разом святкували «першотравень» у колоні… кременчуцьких комуністів. Скажи мені хто твій друг – я кажу тобі хто ти. У «партнерах» цих профспілок, зі списком якого можна ознайомитися на сайті ВППЗ, значаться, здебільшого міжнародні прокомуністичні організації та організації що захоплено підтримують сепаратистські настрої в Україні і радіють кожній перемозі над «киевской хунтой». Тому вся боротьба «компашки», яку в інтернет-спільноті залізничників кличуть «сампроголошеною профспілкою» та відкрито посміхаються, не має жодного відношення до захисту прав робітників. Насправді таким «профспілкам» чхати на люстрацію, очищення від корупціонерів і соціальну справедливість, вони діють за принципом: хто платить, той замовляє музику.
Екс-керівник Південної Залізниці Олександр Філатов – це лише один представник з «когорти ображених», які сьогодні втратили контроль над Укрзалізницею, але дуже хочуть повернутися самі і повернути старі схеми, щоб і далі годувати “Сім’ї” до якої Філатов має пряме відношення. Очевидно подібні до Філатова ще не допетрали: «поїзд пішов», і зворотнього квитка у них немає.
Коментарі — 0