Глава «Укрметалургпрому» вважає, що «Укрзалізниця» може не підвищувати, а знижувати тарифи

Глава «Укрметалургпрому» вважає, що «Укрзалізниця» може не підвищувати, а знижувати тарифи
«Укрзалізниця» пропонує підвищити вантажні тарифи на 37%
фото: glavcom.ua

Якщо «Укрзалізниця» оптимізує витрати на інфраструктуру та пасажирські перевезення, тарифи на вантажі можна буде знизити – Каленков

«Укрзалізниця» не полишає спроб підвищити тарифи на вантажоперевезення на 37%, хоча це рішення неминуче призведе до втрати конкурентоспроможності експортної продукції ГМК. Водночас, підрахувавши реальну собівартість послуг «УЗ», легко дійти висновку, що тарифи на перевезення металопродукції та залізної руди мають бути знижені. Про таке заявив президент ОП «Укрметалургпром» Олександр Каленков. 

«Витрати на вантажоперевезення залізницею є істотною частиною собівартості продукції ГМК. Зростання тарифів на 37% призведе до її значного підвищення – і це в умовах, коли багато наших підприємств працюють у збиток і рахують кожну копійку. Не варто забувати і про мультиплікативний ефект: так, щоб виробити одну тонну сталі, необхідно перевезти 4,5 тонни різної сировини і матеріалів (руда, коксівне вугілля, кокс, вапняк тощо), і ці витрати додатково лягають на собівартість продукції ГМК», – зауважив Каленков.

Водночас він підкреслив, що якщо ГМК вироблятиме менше продукції, то й «Укрзалізниця» втратить значну частину вантажів – оскільки саме підприємства гірничо-металургійної галузі є основними залізничними вантажовідправниками. Таким чином, зниження обсягів вантажоперевезень істотно погіршить фінансове становище самого державного монополіста.

«Сьогодні у вантажовідправників єдина вимога до «Укрзалізниці»: тарифи на вантажоперевезення мають бути економічно обґрунтованими. Саме такий підхід є єдино прийнятним у ситуації, що склалася, тим паче в умовах післявоєнної відбудови країни та приходу іноземних інвесторів, зацікавлених у розвитку сировинної та виробничої бази України. Такий тариф передбачає розрахунок реальних витрат на перевезення певного виду вантажу», – наголосив Каленков.

За його словами, витрати «Укрзалізниці» на утримання малодіяльної інфраструктури зараз становлять приблизно 16 млрд грн на рік. Але ця інфраструктура практично не використовується для відправок металу і руди – тож, якщо «УЗ» коректно порахує собівартість своїх послуг, то тарифи для вантажів ГМК мають бути однозначно скорочені.

«Крім того, витрати на малодіяльну інфраструктуру потрібно розглядати на додаток до щорічних 20+ млрд грн збитку «УЗ» від пасажирських перевезень, які нічим не покриваються. У багатьох європейських країнах держава дотує перевезення пасажирів, тому необхідно, щоб «УЗ» отримувала державні дотації на пасажирські перевезення, а не покривала різницю доходами від вантажних. Нині ж вантажовідправники фактично платять додатковий прихований податок, щоб покрити збитки від перевезення пасажирів», – зауважив експерт.

Він висловив переконання, що у такій ситуації єдиним правильним виходом є не підвищення тарифів, а їхній перерахунок за видами вантажів і рівнем використання інфраструктури. Уряд, як представник акціонера (держави) в «Укрзалізниці», має ухвалити рішення про те, щоб встановлювати тарифи державного монополіста на економічно обґрунтованому рівні. Також необхідно ухвалити рішення про реструктуризацію активів «УЗ», виділення з її складу окремих компаній тощо. 

«Огульне збільшення тарифів ставить на коліна весь національний індустріальний комплекс, а для нашої галузі перетворюється на справжню катастрофу, пов’язану зі зниженням і навіть можливим зупиненням виробництва, втратою конкурентоспроможності на зовнішніх ринках, скороченням відрахувань до бюджетів усіх рівнів тощо – що, зі свого боку, негативно позначиться на економіці, національній безпеці та обороноздатності України загалом», – резюмував експерт.

Читайте також:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Пекін намагається пом'якшити наслідки торговельної війни з Вашингтоном
Китай формує список американських товарів, які буде звільнено від мит – Reuters
За словами Бессента, від країн надійшли «дуже хороші» пропозиції, аби послабити американські мита
США назвали країну, з якою буде підписано торговельну угоду для зниження мит
СВАМ (Carbon Border Adjustment Mechanism) – це механізм регулювання викидів вуглецю на кордоні з Європейським союзом
Головні виклики української металургії це дефіцит кадрів, дорога логістика та екологічне мито CBAM – дослідження
Наразі в «Укрзалізниці» працює 178 616 працівників, однак за рік компанія втратила понад 9 тис. працівників – штат скоротився майже на 5%
Названо десятку найбільших роботодавців в Україні
GLC німецького виробництва, ціна якого стартує менше ніж з $50 тис, є найпопулярнішим імпортним автомобілем Mercedes у США
Mercedes переносить виробництво своєї популярної моделі авто у США через мита Трампа
Власники квартир у Києві отримали в травні донарахування за опалення... за останні два роки
Власники квартир у Києві отримали в травні донарахування за опалення... за останні два роки
«Укрзалізниця» пропонує підвищити вантажні тарифи на 37%
Інфляція, скорочення виробництва і зупинка підприємств – ЗМІ описали наслідки підвищення тарифів «Укрзалізниці»
Укрзалізниця продовжить втрачати обсяги вантажів, якщо підвищить тарифи – ЗМІ
Укрзалізниця продовжить втрачати обсяги вантажів, якщо підвищить тарифи – ЗМІ
«Укрзалізниця» екстрено змінила розклад потягів через Карпати
«Укрзалізниця» екстрено змінила розклад потягів через Карпати