У Мінагро розповіли, які продукти Україна експортувала у 2018 році
Ключові позиції в експорті продуктів переробки займають соняшникова олія, шрот та макуха і м’ясо
Українська аграрна продукція має попит за кордоном. Про це свідчать дані Міністерства агарної політики та продовольства України.
Україна експортує як сировину, так і продукти переробки (з доданою вартістю). Поки співвідношення цих категорій не збалансоване (90% сировини і 10% переробки), тож країна поки залишається «сировинним придатком» для інших країн.
Але тим не менш, ключові позиції в експорті продуктів переробки займають: соняшникова олія – 47%, шрот та макуха – 13%, м’ясо – 7%, тютюнова продукція – 4%, цукор – 3%, вироби з шоколаду – 2%, кондитерські та хлібобулочні вироби – 1%, мед – 1%, масло вершкове – 1%, борошно – 1%.
Більше того, Україна мала непогану експортну динаміку протягом року.
В грошовому еквіваленті найбільш динамічним було м’ясо та субпродукти домашньої птиці (курятина), що, до речі, являє собою не сировину, а продукт з доданою вартістю. Приріст експорту за рік становить 31,7% або 102,3 млн дол.
Далі слідують:
- насіння ріпаку + 11,9% (89,5 млн дол. США);
- кукурудза + 3,6% (88,3 млн дол. США);
- олія зі свиріпи, ріпакової або гірчичної + 98,3% (48,8 млн дол. США);
- яйця птиці + 68,7% (39,7 млн дол. США);
- макуха та інші тверді відходи соєвої олії + 44,5% (37,3 млн дол. США);
- горіхи (інші) + 61,5% (30 млн дол. США);
- олія соєва + 23% (24,9 млн дол. США);
- шоколад та інші продукти з вмістом какао + 17,8% (21,1 млн дол. США);
- маргарин + 31% (19,7 млн дол. США);
- кондитерські вироби з цукру + 20,1% (18,7 млн дол. США);
- тютюн та вироби з нього + 6,2% (17,7 млн дол. США);
- плоди та горіхи сирі або варені + 29,1% (15,6 млн дол. США);
- хлібобулочні, кондитерські вироби + 11,3% (12,9 млн дол. США);
- солод + 33,4% (12,3 млн дол. США);
- макуха та інші тверді відходи, одержані під час добування соняшникової олії + 1,8% (12 млн дол. США);
- масло вершкове та інші жири, вироблені з молока + 12,4% (12 млн дол. США);
- вино виноградне натуральне + 33,9% (8,9 млн дол. США);
- яловичина свіжа чи охолоджена + 33,9% (8,5 млн дол. США);
- алкогольна продукція + 8,2% (6 млн дол. США);
- молоко не згущене + 75,8% (5,4 млн дол. США);
- вода натуральна та мінеральна + 13,3% (5,2 млн дол. США);
- сіль + 24,9% (4,6 млн дол. США);
- пиво + 16,1% (4,2 млн дол. США).
Як зазначають в МінАПК, українську олію найбільше полюбляють в Азії та ЄС, соняшникову олію - в Індії. Водночас, головними споживачами вітчизняного вершкового масла є Туреччина та Марокко, солі - Угорщина, кондитерських виробів - Казахстан та Білорусь.
У міністерстві також запевняють, що працюють над поліпшенням динаміки експорту продуктів з доданою вартістю.
«Зважаючи на позитивну динаміку зростання частки продуктів з доданою вартістю у загальному обсязі експорту АПК, а також прийняту урядом Експортну стратегію, затверджену розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1017-р, впровадження системи безпечності виробництва харчових продуктів, посилення присутності України на світових ринках, харчова переробна промисловість має перспективи до збільшення питомої ваги у товарній структурі експорту», - повідомили в МінАПК.
Експерти пояснюють, що збільшення експорту продуктів з доданою вартістю – це перш за все доходи ВВП і нові робочі місця. Тож динаміка дуже важлива.
«За даними державної статистики за 8 місяців 2018 року, близько 77% українського аграрного експорту становить сировина. Щорічний врожай України - в середньому 60 млн тонн зерна, з яких 40 млн тонн йде на експорт у вигляді сировини. Іншими словами, ми втрачаємо можливість працевлаштовувати по 26,6 тис. осіб на рік і недоотримуємо 4,8 трлн грн ВВП», - каже економічний експерт Павло Мороз.
Коментарі — 0