НАБУ має взятися за розслідування корупції в портах – Омелян
Омелян чекає усунення високопоставлених корупціонерів і «смотрящих» від важелів впливу на галузь та їх реального покарання
Національне антикорупційне бюро має допомогти навести лад у морській галузі, позбавивши її від «смотрящих». Про це під час «Антикорупційного вікенду» заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Відповідаючи на запитання журналістів, у яких відносинах він перебуває з народним депутатом Сергієм Фаєрмарком, якого екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер звинуватив у вимаганні грошей у працюючого в портах бізнесу, Омелян відповів, що «знайомий із Фаєрмарком як з народним депутатом», пишуть «Подробности».
«Останнім часом із ним (Фаєрмарком. – Ред.) взагалі не спілкуюся і не думаю, що це зміниться в подальшому... Я виходжу з того, що «смотрящих» як класу не повинно бути взагалі. І це, власне, функція правоохоронних органів. Зокрема, я щиро вірю в НАБУ. Фактично це новий орган, який було створено за рахунок коштів платників податків і який повинен навести лад у всіх галузях, а не лише в морській. Проблеми там об'єктивно є. Я не хочу зараз кидатися прізвищами, хто кому Рабинович, але ми точно там повинні навести лад. Це не питання особистих амбіцій. Це питання безпеки держави, конкурентності держави на світових ринках і робочих місць, які губляться просто через безглузду політику, яка там зараз проводиться», – заявив міністр.
Омелян наголосив, що чекає не просто усунення високопоставлених корупціонерів і «смотрящих» від важелів впливу на галузь, а їх реального покарання у вигляді позбавлення волі.
«Я вважаю, що у НАБУ є можливість, і сподіваюся, що слідство буде доведено до кінця. Нам украй важливо, щоб злочинці і корупціонери сиділи в тюрмах. Це те, чого не вистачає державі. І власне, ми повинні припинити цю безкарність, коли ти вкрав, поділився і далі розповідаєш, що ти чистий. Це буде дуже чіткий сигнал усім іншим, що більше корупцією займатися не можна», – заявив міністр.
Як стверджує глава міністерства, до Нового року має відбутися зміна всього керівництва Адміністрації морських портів України (АМПУ).
«Я сподівався, що кадрові питання буде вирішено цього тижня. Але пауза трохи затягується. У нас традиційно в країні реформи замість того, щоб іти, повзуть. Але я думаю, що найближчим часом – повинні до Нового року. Ключове питання зараз – призначення адекватного керівництва на центральний офіс АМПУ. Відповідно, якщо вдасться це зробити, а я сподіваюся, що це вдасться зробити, тому що цього вимагає і здоровий глузд, і ситуація, ми зможемо тоді говорити про збалансовану кадрову політику. Тоді вже нові якісні кадри зможуть створити нову якісну систему. По-іншому не вдасться, ми якимись приписами або іншими речами не зробимо там ідеальну ситуацію», – сказав Омелян.
Керівник відомства також запевнив, що міністерство дуже уважно відстежуватиме ситуацію з проведенням нового тендера на днопоглиблення в порту «Южний», щоб «окремі умільці» знову не прописали тендерні умови під свої компанії.
«Ми тендер скасували. Нові тендери проводитимуться виключно в системі ProZorro. Ми будемо спостерігати, щоб, не дай боже, не було якихось порушень, бо ми знаємо, що є окремі умільці, які можуть прописати тендерну документацію так, що там можна хоч ProZorro п'ять разів проводити, виграють свої. Ми цю ситуацію зараз відслідковуємо. Я думаю, що сигнал АМПУ отримала чіткий, що час анархії і вседозволеності закінчується. Будемо працювати над наведенням ладу», – підсумував глава відомства.
Нагадаємо, минулого тижня НАБУ провело обшуки в приміщеннях АМПУ, квартирі начальника філії АМПУ в порту «Южний» Максима Широкова, а також офісі компанії «Ян де Нул Україна».
Раніше тендерний комітет філії АМПУ під керівництвом Максима Широкова віддав «Ян де Нул Україна» замовлення на днопоглиблення в «Южному» вартістю майже в 1 мільярд гривень, хоча пропозиція компанії була дорожче на 90 мільйонів гривень. Кабмін скасував конкурс, призначивши новий тендер.
Екс-заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер (працював разом з Володимиром Омеляном у команді екс-міністра Андрія Пивоварського і відповідав за портову сферу) заявив, що народний депутат Сергій Фаєрмарк вибудував систему поборів у портах, контролюючи чиновників АМПУ. «Будь-яку проблему, яка у бізнесу виникає в портах, відмовляються вирішувати доти, доки це рішення не буде узгоджено з Фаєрмарком, який бере за це гроші», – пояснив Шульмейстер.
У комітетах Верховної Ради з питань транспорту, а також протидії корупції готові підтримати звернення НАБУ зі зняття з Фаєрмарка депутатського імунітету та притягнення його до кримінальної відповідальності.
«
Коментарі — 0