Вчені розкрили багаторічну таємницю Марса

Геомагнітне динамо існувало 4,5 і 3,7 мільярда років тому

Вчені Університету Британської Колумбії визначили точний час, коли у Марса було магнітне поле. Геомагнітне динамо існувало 4,5 і 3,7 мільярда років тому.

Результати дослідження, що розкриває одну з таємниць Червоної планети, опубліковані в журналі Science Advances.

Фахівці проаналізували багаторічні супутникові дані, зібрані апаратами MAVEN і Mars Global Surveyor і виявили свідчення існування магнітного поля в регіоні Lucus Planum, утвореного лавовим потоком, який застиг менш 3,7 мільярда років тому.

Дослідники також виявили магнітні поля низької інтенсивності над Північним Полярним басейном в північній півкулі планети, яке утворилося 4,5 мільярда років тому і вважається одним з найдавніших об'єктів на Марсі.

Відомо, що геомагнітне динамо, коли залізне ядро планети оберталося і породжувало магнітне поле, було активно між 4,3 і 4,2 мільярда років тому, але було відсутнє 3,9 мільярда років тому. Можливе пояснення цьому полягає в тому, що динамо на якийсь час зупинилося, а потім запустилось знову.

Згідно з альтернативним сценарієм, удари небесних тіл, які утворили басейни, змістили частину кори, в якій містилися намагнічені мінерали.

До слова, у Сполучених Штатах Америки під час випробувань вибухнув дослідний зразок ракети Starship, яку компанія Ілона Маска SpaceX розробляє для міжпланетних перельотів.

Компанія SpaceX, яку очолює підприємець Ілон Маск, перевірить ефективність системи екстреної евакуації екіпажу з пілотованого космічного корабля Crew Dragon. Під час випробувань на борту космічного корабля не буде людей.