Натисніть «Подобається», щоб читати
    Glavcom.ua в Facebook

    Я вже читаю Glavcom в Facebook

    «Їм - офшори, нам - дешеві машини!». Як журналісти з «євробляхерами» істину шукали

    • Юлія Тунік
    • Розсилка
    Учасник протестної акції біля Верховної Ради, 11 липня 2018 року - «Їм - офшори, нам - дешеві машини!». Як журналісти з «євробляхерами» істину шукали
    Фото:Станіслав Груздєв, Главкрм
    Учасник протестної акції біля Верховної Ради, 11 липня 2018 року

    Кілька тисяч автомобілістів зібралися біля уряду, вимагаючи доступного розмитнення та спрощеної реєстрації машин, пригнаних з Європи

    11 липня вранці водії автомобілів на єврономерах влаштували чергову акцію протесту у центрі Києва. Вони заблокували урядовий квартал, вулицю Грушевського від Арсенальної до Європейської площі. До дешевого розмитнення автівок з іноземними номерами додалась ще одна вимога – протестувальники хочуть, аби у поліції забрали право перевіряти авто за митною базою.

    «Перша вимога – це скасування постанови Кабінету міністрів від 20 червня №479, яка дала можливість репресувати авто на єврономерах по всій території України й практично паралізувати всю роботу митниць», – сказав керівник громадської організації «АвтоЄвроСила» Олег  Ярошевич.

    Нагадаємо, що уряд розширив повноваження поліції  постановою 479 у вигляді експерименту.. Тепер поліція має доступ до митної базі «Інспектор-2006», в якій фіксуються всі авто, які перетинають кордон. Тобто поліцейський тепер має можливість відстежувати терміни перебування в Україні авто на єврономерах і застосовувати санкції до порушників. По базі видно, в якому саме режимі в'їхав автомобіль: транзит або тимчасове ввезення на 1 рік. Якщо ж авто знаходиться в Україні в режимі тимчасового ввезення, то протягом 90 днів його необхідно зареєструвати в сервісному центрі МВС України в установленому порядку. «Євробляхери» вбачають у цій постанові метод тиску на них.

    «Друга вимога – ухвалити законодавство для адекватного розмитнення таких транспортних засобів. Адже цей тиждень є останнім перед літніми канікулами Верховної Ради. Тому потрібно внести до порядку денного Ради законопроекти №8487 і 8488, щоб вони вже були зареєстровані», – додав він. «Якщо ми не внесемо до порядку денного, то ми не зможемо розглянути його до ухвалення нового бюджету. Оскільки зміни до Податкового та Митного кодексів приймаються за 6 місяців до прийняття бюджету», – пояснив керівник «АвтоЄвроСили».

    Від «бляхерів» відрядили три ініціативні групи: вони вирушили на переговори до Адміністрації президента, парламенту та Кабміну. Учасники акції заявили: якщо не будуть почуті урядом, то мітингуватимуть до початку депутатських канікул, а потім у вересні повернуться знову.

    В оточенні Гройсмана сьогоднішні події вважають провокацією політиків, які вже давно ведуть війну з прем’єром на різних фронтах. Зокрема мова, про найближчого соратника та бізнес-партнера президента Ігоря Кононенка, який давно не знаходить спільної мови з амбіційним головою уряду.

    Медіаконсультант прем’єр-міністра, нардеп від фракції «Блок Петра Порошенка» Вадим Денисенко прямим текстом назвав те, що сьогодні відбулось в центрі столиці, «політичною акцією, замовленою тими, хто кришує контрабанду». «Крім тих вимог, які «євробляхери» раніше регулярно висували, сьогодні з’явилося абсолютно несподівано ще одна вимога – це переглянути постанову 479. Це постанова про боротьбу з контрабандою. Як на мене, це вже виходить за рамки будь-якого розуміння, будь-яких процесів», - підкреслив Денисенко, якого цитує прес-служба політсили.

    Схожу думку озвучив і генеральний директор Всеукраїнської Асоціації автомобільних імпортерів та дилерів Олег Назаренко. «Податки на імпортні авто необхідно зменшувати 100%, але чому безстрокову акцію оголосили за два дні до канікул Верховної Ради? Адже за ці два дні депутати навіть теоретично не зможуть прийняти зміни? Навіщо потрібна безстрокова акція біля порожньої Ради? Виходить, що мета акції інша, а не зменшення податків? Який зв'язок між скасуванням акцизу і постановою КМУ 479 про боротьбу з контрабандою? Чому «бляхери» вимагають скасування постанови і відставки Гройсмана, Авакова і Продана?», - зазначив Назаренко.

    «Главком» побував на акції «євробляхерів» та дізнався, про що кажуть мітингувальники та чим вони обґрунтовують свої вимоги?

    «Кожен з нас готовий заплатити податок, але посильний»

     За словами одного з організаторів акції, співзасновника громадської організації «АвтоЄвроСила» Андрія Щербини сьогодні в урядовий квартал приїхало від 10 до 15 тисяч «євробляхерів» майже з усіх регіонів України. Хоча візуально можна припустити, що на акції присутні біля 3 тисяч протестувальників. «Більшість зараз розійшлась перекусити, випити кави», - так пояснював розбіжності в оцінках Щербина.

    У Маріїнському парку перед Радою перебувала різношерстна» публіка, проте основна категорія «бляхерів» – чоловіки середнього віку. Протестувальники добре підготувались – майже у кожного є дощовик, плакат чи прапор з лозунгом. «Гройсман та Продан за скільки продалися?», - типовий напис на плакаті, який тримають учасники акції.


    Підпис до фото: «Бляхери» позують зі своїми плакатами
    «Бляхери» позують зі своїми плакатами

    «Все дуже банально – ми хочемо доступного розмитнення авто на іноземних номерах. Крім того, вимагаємо, щоб скасували постанову 479, бо вона є антиконституційною. Ще є третя вимога – назначити когось з будь-якої гілки влади, який вийде до народа і чітко скаже нам терміни у які буде вирішене наше питання», - говорить Щербина.


    Андрій Щербина говорить, що «блях ери» стоятимуть під Радою мінімум три дні
    Андрій Щербина говорить, що учасники акції стоятимуть під Радою мінімум три дні

    З Кам’янця-Подільського на акцію «євробляхерів» приїхали близько 50 учасників. За їхніми словами, будь-які заяви про «проплачену акцію» - це маніпуляція, кошти збирали всі активісти «потроху». «Всі скидалися на поїздку, на харчування по 100, 200, 300 гривень, ніякі політичні лідери не давали нам грошей», - переконує «Главком» активіст Олексій Мірко. Чоловік користується іномаркою на іноземних номерах Volkswagen Passat B5 і хоче, аби кожен громадянин України міг мати власне авто. «Ми хочемо добитися доступного розмитнення авто, щоб було, як у Європі – медики, вчителі, учасники АТО, ветерани і всі мешканці могли собі придбати авто і доступно його розмитнити. Чому у Німеччині за місячну зарплату можуть придбати авто, а ми ні? Чим ми гірші за європейців? Не розумію», - сипле аргументами Мірко.


    Підпис до фото: У Київ приїхала делегація «бляхарів» з Кам’янець-Подільського
    У Київ приїхала делегація з Кам’янець-Подільського

    «Євробляхерів» звинувачують у намаганнях легалізувати незаконні схеми придбання європейських авто в Україні. На ці закиди у активістів є відповіді. «Раніше ми могли дозволити собі брати кредити і купувати машини у автодилерів. Сьогодні ж рівень життя людей впав до такої межі, що це вже неможливо. Кожен з нас готовий платити податок, але посильний. Чому державні діячі виводять у офшори свої статки, не платячи тут податки, а з простих людей хочуть їх видавити? Вони можуть догратися, що люди видавлять політиків з влади», - розмірковує Ігор Мічкур з Кропивницького.

    План дій


    Читайте також


    Як вже раніше повідомляв «Главком», у середині червня у Верховній Раді зареєстрували два законопроекти № 8487 і № 8488 , котрі покликані вирішити проблему авто з єврономерами.  Згідно зі змінами, які передбачають ці законопроекти, в основі розрахунку акцизного податку на авто – базові ставки: для авто з бензиновим двигуном – 50 євро, з дизельним – 75 євро, із застосуванням до них коефіцієнтів. Отже, розмір акцизного податку дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та коефіцієнт віку. При цьому коефіцієнт двигуна вираховуватиметься шляхом ділення об'єму двигуна на 1000, а коефіцієнт віку – це кількість повних календарних років з року, наступного за роком виробництва авто, до року визначення ставки податку.

    «Розраховані за новим принципом акцизи будуть значно меншими за ті, що діють нині, а різниця в розмірі ставок для різних за об’ємом двигуна не буде такою суттєвою. При цьому акцизний податок на старі авто буде вищий за рахунок його збільшення на віковий коефіцієнт, що стимулюватиме придбання більш нових авто», – зазначила голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна. Вона також наголосила, що змінами до Митного кодексу передбачено посилення контролю за переміщенням і цільовим використанням авто, ввезених в режимах транзиту та тимчасового ввезення. «В законопроекті прописаний алгоритм взаємодії митників, поліцейських та прикордонників, передбачено створення автоматизованої системи обміну інформацією, Нацполіції надано право перевірки авто з єврономерами, введено низку обмежень на операції з такими авто, закладено суворі штрафи за порушення митних правил», – підкреслила депутат.

    За словами Южаніної, обидва законопроекти були обговорені з представниками громадської організації «АвтоЄвроСила», Міністерства фінансів, Державної фіскальної служби, Міністерства внутрішніх справ, Державної прикордонної служби, а також профільних асоціацій – виробників, дилерів, імпортерів.



    Проте не всім до вподоби запропоновані ініціативи. За словами журналіста та блогера Дмитра Гнапа, представлені документи проблему «євробляхерів не розв’язують», хіба що трохи зменшують нинішні «божевільні» ставки розмитнення авто. «Давайте порахуємо у скільки обійдеться за законопроектом Южаніної, запропонованим владою, розмитнення типової євробляхи –«Фольксвагена Пассат» з  2500 см3 дизельним двигуном, 2003-го року випуску. Така машина коштує в середньому $2 тис. Щоб розмитнити таку машину доведеться заплатити за цим законопроектом: акциз 2812 євро (оплачується так: множиться коефіцієнт об'єму двигуна 2,5 х 15 (років машини) х 75 євро (ставка акцизу), 200 євро - ввізне мито, 400 євро ПДВ, 100 євро - військовий збір. Разом: 3512 євро доведеться заплатити за розмитнення машини ціною в 2000 доларів. Це повторення того ж божевілля, яке ми маємо зараз з митними ставками, тільки дещо в менших обсягах», - оприлюднив свої розрахунки Гнап.

    За словами журналіста, координатор «АвтоЄвроСили» Олег Ярошевич говорив, що власники автівок на єврономерах готові платити 1-2 тисячі євро за розмитнення. «Ну тобто, щоб ставка бодай не була більше вартості машини. Нормально? Нормально. Але ж ні. Влада так не хоче! Відтак, протести тривають. «Євробляхи» не легалізовані. Наші мита на імпортні машини - одні з найвищих в світі. Авто в Україні - розкіш, а не засіб пересування. А влада роками демонструє неспроможність вирішити проблему», - резюмує Гнап.

    Юлія Тунік, «Главком»

    Коментарі ()
    1000 символів залишилось
    НАЙПОПУЛЯРНІШЕ