Що краще: бути разом з патріархом Філаретом чи чаклуном Павлом та зомбі Агафангелом?
Філарет - прогресивна людина з недоліками, але він не суцільний недолік
Дивно чути закиди на адресу священників «як Ви можете бути разом із Філаретом» від тих, кому ніяк не соромно бути разом із Павлом та Агафангелом.
Звичайно, я розумію, що патріарх Філарет не ідеальний, але Ви ж в одній церкві з такими персонажами, яких не те що у єпископи, у прості попи висвячувати не можна було ні за яких умов. Люди тому і прощаються з минулим, навіть славним і хорошим, бо їм нестерпно соромно перебувати у кампанії колдуна Павла і зомбі Агафангела, люди шукають єдності та перспектив, а не комуно-православ'я з далекого минулого.
Патріарх Філарет починав тоді, коли ще більшості героїв «РПЦвУ» ще не було на світі. І він постійно змінюється - із складностями, але росте у згоді з часом та випереджаючи час. Він не ідеальний, але став загальнонаціональним релігійним лідером під час війни. Не єдиним, але найбільшим. Він не ідеальний, але він будує Церкву, а не стіни із лубком та комфортом. Він не Зізіулас і не Шмеман, але він побудував найкращу на сьогодні Академію з державним визнання - і ще побудує Православний Університет, або прийнаймні закладе фундамент, щоб зробити не гірше за УКУ. Він - прогресивна людина з недоліками, але він не суцільний недолік.
Тому, як би я не ставився до священників, які переходять з РПЦвУ до ПЦУ та радіють своїй єдності з патріархом Філаретом - засуджувати їх вибір смішно, якщо судді знаходять у єдності хоча б з тим же владикою Павлом, символом усіх основних рис РПЦвУ у всій їх дикій красі. Адже патріарх Філарет - це складна людина сучасної епохи, а той же владика Павло - це взагалі світогляд не те що середньовіччя, а стадії первісно-общинного ладу з магізмом, фетишизмом, шаманізмом, анамізмом...
ПЦУ - це церква на стадії становлення з певними труднощами, але ж РПЦвУ - це суцільні недоліки, де все хороше змушене пробиватися як паростки крізь асфальт. Так що ПЦУ та п.Філарет не тільки тому гідні того, щоб саме з ними мати спілкування, бо з точки зору Вселенського патріархату саме вони канонічні, а й ще тому, що в ПЦУ немає ані Павла, ані Агафангела, ані Ткачоеа-Охлобистіна. І як говориться в одному фільмі - це не просто аргумент, а це єдиний аргумент, який у дійсності має значення. Усім - любові та розуміння!
Коментарі — 0