Член Венеційської комісії не радить шукати у висновку щодо закону про освіту однозначних трактувань

Член Венеційської комісії не радить шукати у висновку щодо закону про освіту однозначних трактувань
Член Венеційської комісії Сергій Головатий

Висновки Венеційської комісії є документом експертного характеру, - зазначив Головатий

Член Венеційської комісії Сергій Головатий в інтерв’ю «Главкому» пояснив, чому і Україна, і Угорщина абсолютно по-різному трактують висновок комісії щодо нового українського закону про освіту.

«Не можна ставити питання в площині однозначності трактувань, оскільки це не судове рішення. Висновки Венеційської комісії є документом експертного характеру. Комісія надає оцінювальні та рекомендаційні послуги у галузях конституційного й міжнародного права», - зазначив він.

Головатий відмітив, що документ, який ми отримали є розлогим, у ньому міститься глибокий та різноплановий аналіз як національного законодавства України, так і в розрізі міжнародних зобов’язань України.

«У ньому оцінка того, як український закон корелюється із юридичною ситуацією в площині сучасної мовної політики та законодавчою основою, яка, між іншим, включає в себе і конституційні приписи, і посилання на скасований закон Ківалова -Колесніченка. До речі, юридичний статус цього закону й досі не зрозумілий: його скасування парламентом не підписали ні тодішній, ні нинішній спікери, що не вписується в законодавчі вимоги», - додав член Венеційської комісії.

Сам аналіз включає оцінку принципу функціонування державної мови як мови навчання, порядку застосування мов корінних народів та мов національних меншин у царині освіти, відповідності статті 7 Закону міжнародним та конституційним приписам. «І наприкінці документа викладено рекомендації, всі з яких, до речі, є однозначними, конкретними й зрозумілими», - зауважив Головатий.

 

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: