Глава «Укрметалургпрому»: Здорожчання логістики погіршує наші позиції на світових ринках
Вартість логістики за останні кілька років збільшилася для українських металургів у 4-6 разів
Підприємства гірничо-металургійного сектору України відчувають значний тиск на собівартість своєї продукції через зростання витрат на перевезення вантажів, зокрема й залізничним транспортом, а також тарифів на електроенергію, зауважив президент об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков під час конференції «Український експорт. Вікно відкривається?», що відбулась у Києві 25 вересня.
За словами Каленкова, збільшення виробничих витрат позбавляє українські підприємства конкурентних переваг на світових ринках. Зокрема, він зазначив, що вартість електроенергії для промислових споживачів суттєво зросла, і зараз металургійні підприємства змушені закуповувати її майже у 2 рази дорожче, ніж у сусідніх країнах Європи.
Крім того, вартість логістики за останні кілька років збільшилася у 4-6 разів. До прикладу, витрати на доставку залізної руди становлять до 40% у собівартості відповідної продукції.
«Ми стаємо просто неконкурентоспроможними», – пояснив він.
Іноді вартість логістики є настільки високою, що повністю зʼїдає дохідність у певних товарних групах, додав перший заступник генерального директора компанії «Інтерпайп» Денис Морозов, також присутній на заході. Він зауважив й високу вартість електрики, яку змушена платити компанія, яка оперує енергоємним електросталеплавильним виробництвом. Серед інших проблем, з якими стикаються українські металурги, говорили про воєнні ризики.
Зокрема, за словами Каленкова, у Покровську, який знаходиться під загрозою захоплення з боку російської армії, розміщено важливе для української металургії підприємство з видобутку коксівного вугілля, а його втрата суттєво послабить галузь.
Без доступу до місцевого вугілля металургійні підприємства будуть змушені суттєво скоротити виробництво сталі – до 2-3 млн тонн на рік. Таке скорочення дорівнює втраті кількох відсотків ВВП країни, зауважив Каленков.
Читайте також:
- Тарифи на вантажні перевезення мають бути справедливими, а не однаковими для всіх – СЕО «Метінвесту»
- «Гармонізація» тарифів «Укрзалізниці» призведе до закриття добувних підприємств – керівниця асоціації
- Система вантажних тарифів залізниці має бути реформована на основі європейського досвіду – Каленков
Коментарі — 0