Хто годуватиме пасажирів «Інтерсіті»? Тендер «Укрзалізниці» виграла компанія «рога та копита»

Хто годуватиме пасажирів «Інтерсіті»? Тендер «Укрзалізниці» виграла компанія «рога та копита»

Конкурс на визначення постачальника послуг харчування для пасажирів «Інтерсіті» завершився скандалом

14 травня в «Укрзалізниці» відбувся аукціон на визначення майбутнього постачальника харчування для пасажирів «Інтерсіті» та «Інтерсіті+». Перемогу в конкурсі здобула нещодавно створена компанія, про яку мало що відомо.

Отже, маловідома компанія «Грінед» несподівано перемогла в конкурсі більш досвідчених претендентів:

  • - Австрійську компанію «Ду енд ко», яка харчує пасажирів австрійської залізної дороги;
  • - Компанію «Сокар-Петроліум», напевне найбагатшу в цьому списку, бо її власник «Нафтогаз Азербайджану»;
  • - Компанію WOG, яка є діючим оператором послуги харчування в потягах «Інтерсіті».
«Перемогу в конкурсі несподівано отримала компанії «Рога і копита», хоча ні, вона називається «Грінед». Весела компанія з корінням в британських офшорах, в якої ані персоналу, ані торгового обладнання, ані грошей – немає. А переможець має найняти більше 200 стюартів, закупити торгівельне обладнання для потягів та центральної бази в Дарниці на більш ніж 150 млн грн., і щороку платити «Укрзалізниці» 48 млн. грн. рентних платежів. Як думаєте, зможе компанія нонейм дістати такі гроші, коли банки не кредитують?», - написав блогер Денис П’ятигорець.
У свою чергу УНН пише, що компанія «Грінед» запропонувала на аукціоні Українській залізничній швидкісній компанії щомісячну винагороду у розмірі 4 млн 25 тис. грн, що всього на 25 тис. грн. більше, ніж у найближчого конкурента — ТОВ «Вог Кафе» (надавало послуги харчування пасажирам УЗШК з 2016 року).

Свою пропозицію «Грінед» відкривали останніми, що і дало їм можливість «перебити» суму, відзначають учасники процесу.

Саме підприємство особливо нічим не примітне і ніколи раніше державних контрактів такого рівня і масштабу не виконувало.

Усе каже на те, що «Грінед» не має і потрібного досвіду. Замість нього компанія надала довідку про те, що протягом півроку (з 1.10.19 по 31.03.20 рр) нібито надавала послуги кейтерингу компанії «Подільські екологічне системи і технології». Однак достовірність такого твердження сумнівна, хоча б з тієї причини, що у «Грінед» і «Подільських екологічних систем і технологій» — спільний власник — «Компанія Європа Іст Медія Лімітед».

У компанії «Грінед» простежується зв’язок ще з одним підприємством — «Тілі Лтд». Остання (за даними «Наші гроші») в 2013 році створила Оксана Юракова — колишня дружина Олександра Юракова, ексдепутата Києво-Святошинської райради Київської області.

У 2005-2008 році Юраков був радником міністра транспорту, а у 2015 році вже керував компанією «УТМГ», у якій згаданий вище власник переможця конкурсу «Укрзалізниці» — «Європа Іст Медія Лімітед» — теж був одним із засновників. Крім того, серед засновників «УТМГ» — Письменна Наталія, що вказана сьогодні чинним керівником «Грінед».

Бізнес-родич «Грінед» в особі «Тілі Лтд» цікавий тим, що у 2017 році придбав 65-мільйонний тендер «Борисполя» на їжу для пасажирів VIP-залу аеропорту «Бориспіль».

Сталося це в той самий час, коли В’ячеслав Горбатко, який очолює сьогодні Управління ресурсного забезпечення Української залізничної швидкісної компанії, був начальником служби закупівель аеропорту «Бориспіль».

Відзначимо, сьогодні щодо керівництва Української залізничної швидкісної компанії відкрито кримінальне провадження Нацполіціі — № 312019100010010217. Правоохоронці не уточнюють щодо кого саме ведуть слідство з-поміж керівництва, проте вказують, що справа стосується договорів поставок, підписаних топ-чиновниками Української залізничної швидкісної компанії у 2019 році. У цей період Горбатко вже очолював ресурсне забезпечення філії «Укрзалізниці».

ЗМІ зазначає, що в «Укрзалізниці» могли «протягнути» дружню колишнім «ресурсникам» Борисполя, а нині «закупникам» Української залізничної швидкісної компанії компанію.

Саме ТОВ «Грінед», як основним видом діяльності, займається посередництвом в торгівлі, купівлею/управлінням нерухомого майна, консультуванням з питань комерції та діяльністю ресторанів.

Власницею підприємства вказана громадянка Великої Британії — Кетрін Енн Гіксон. Але стала вона такою тільки в навесні цього року.

Інші учасники конкурсу «Укрзалізниці» — розчаровані. Стверджують, що про чесність і об’єктивність відбору говорити не доводиться. Компанія «До Енд Ко Київ» навіть грюкнула дверима посеред аукціону. Коли суми винагороди почали зростати без економічного на те обґрунтування, її представники відкрито заявили, що справа тут не в економіці, і не в якості. Їм, напевно, є з чим порівняти, адже їх материнська компанія — «До Енд Ко» — забезпечувала харчуванням пасажирів австрійської залізниці.

Зазначимо, що конкурс за визначенням постачальника послуг харчування для пасажирів «Інтерсіті» було оголошено ще в кінці минулого року. Конкурс був скасований і переоголошений.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: