«Оператор ГТС», попри розмови про продаж, купує нові автівки (оновлено)

«Оператор ГТС», попри розмови про продаж, купує нові автівки (оновлено)
«Оператор ГТС» замість того, щоб залучати кошти для оптимізації системи, проводить закупки, які не мають відношення до вирішення актуальних проблем газотранспортної системи?

Вартісні закупівлі відбуваються на тлі падіння транзиту через українську газотранспортну систему

«Оператор ГТС України» закупив пікапи Mitsubishi та вантажівки дорожче, ніж їх можна придбати у салоні. Про це свідчать дані системи Prozorro.

У тендері з придбання пікапів Mitsubishi брали участь ТОВ «ВТ Моторс» та ТОВ «Ніко Центр Київ». Оголошена вартість тендера на пікапи – 49 289 355 грн без ПДВ. ТОВ «Ніко Центр Київ» перемогло з пропозицією 44 466 320 грн і згідно з договором, здійснить поставку 54 Mitsubishi L200 2,4 TD MT Invite виробництва Таїланд. Ціна однієї одиниці – 969 314,64 грн з ПДВ.

На сайті mitsubishi motors за спеціальною рекомендованою роздрібною ціною, такий автомобіль можна придбати за 939 000 грн. Звичайна ціна вища – 978 000 грн.

Такий самий порядок цін пропонує і переможець тендеру. Що цікаво, у минулому році «Оператор ГТС» вже придбав 126 таких самих пікапів на 110,95 млн грн у того ж продавця.

Також, на другому тендері «Оператор ГТС» закупив вантажні автомобілі. Переможцем тендеру стало ТОВ «Ілта Львів», яке запропонувало 48 вантажівок REFORM 090102ZT на шасі Peugeot Boxer.

Один автомобіль, відповідно до договорів, обійдеться держкомпанії у 973 412,544 грн з ПДВ. На сайті Peugeot Boxer коштує 898,9 тис. грн., Peugeot Boxer з подвоєною кабіною коштує 930,3 тис. грн.

Усі ці закупівлі відбуваються на тлі падіння транзиту через українську газотранспортну систему. Міністр енергетики Герман Галущенко публічно визнав, що транзиту 15-18 млрд куб м газу на рік буде недостатньо навіть для поточного утримання ГТС.

Крім того, «Оператор ГТС» замість того, щоб залучати кошти для оптимізації системи, проводить закупки, які не мають відношення до вирішення актуальних проблем газотранспортної системи.

Після публікації інформації про тендер в редакцію звернувся «Оператор ГТС України» і надав «Роз`яснення щодо купівлі автомобілів Mitsubishi». «Главком» публікує його повний текст:

Оператор ГТС України придбав автомобілі через систему Prozorro з додатковою комплектацією дешевше, аніж пропонується в салоні виробника.

Згідно з розміщеним договором на майданчику Prozorro https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-19-003898-b , вартість авто в договорі зазначено із розрахунку курсу гривні до долару США станом на 19.04.2021 (27,9783), станом на дату передачі автомобілів Оператору ГТС України вартість автомобілів становила:

03.08.2021 – 10 автомобілів по ціні 930 тис. грн

08.09.2021 – 10 автомобілів по ціні 926 тис. грн

(інформація розміщена у файлі «ДУ №2 від 09.09.pdf» за посланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-04-19-003898-b)

На сайті Mitsubishi зазначена акційна ціна та в прайс-листі зазначено, що ціна не є остаточною.

Крім того, до стандартної комплектації авто було додано перелік необхідних додаткових комплектуючих, зокрема комплект зимової резини (5 коліс), а також КУНГ, який вироблений Mitsubishi та є оригінальним аксесуаром, що підтверджується відповідним гарантійним талоном та маркуванням. Його вартість становить 2300-3000 євро (вартість не заводських починається від 32 тис. грн.

Враховуючи викладене, вартість самого автомобіля обчислюється без вартості додаткових комплектуючих та є нижчою за прайсову ціну в салоні на 5-10%.

Щодо зауваження: «Оператор ГТС» замість того, щоб спрямовувати кошти на оптимізацію системи, компанія проводить закупівлі, які мають віддалене відношення до актуальних проблем газотранспортної системи»

Відповідаємо:

Оператор ГТС витрачає значні кошти на підтримання газотранспортної системи України в працездатному стані, її реконструкцію та оптимізацію, згідно із затвердженими Регулятором програмами розвитку. Оптимізація поточних витрат це, в тому числі, заміна старого неефективного автопарку радянських часів та маловантажні економічні та ефективні автомобілі.

Пікапи призначені для перевезення персоналу та вантажів для забезпечення виконання виробничих програм, обслуговування об’єктів ГТС. Витрати на їхню експлуатацію та ремонти значно (!) менші, аніж на утримання великовантажних УАЗів, ГАЗів, ЗіЛів та КАМазів. ОГТСУ в рази зменшує витрати на ремонт техніки та споживання палива.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: