Радянська «рівнялівка» вантажних тарифів веде «Укрзалізницю» до збитків – президент «Укрметаллургпрому»

Радянська «рівнялівка» вантажних тарифів веде «Укрзалізницю» до збитків – президент «Укрметаллургпрому»
«Укрзалізниця» планує підвищити на 40% вантажні тарифи на перевезення
фото: glavcom.ua

Вирівнювання вантажних тарифів «Укрзалізниці» руйнує конкурентоспроможність і суперечить європейській практиці – експерт

«Укрзалізниця» використовує для вантажних перевезень тарифний збірник, який давно морально застарів, і який передбачає, що збитки компанії від перевезення одного виду вантажів рівномірно «розмазуються» по інших видах відправок. Водночас, така схема руйнує конкурентність української продукції, та суперечить європейській практиці. Про це написав президент ОП «Укрметаллургпром» Александр Каленков. 

Нині «Укрзалізниця» застосовує єдиний середній тариф, який не враховує реальної собівартості різних типів перевезень. Маршрутні відправки масових вантажів (руда, вугілля) рухаються прямими поїздами без додаткових операцій і використовують лише мало станцій. Натомість зернові перевезення задіюють багато станцій, включно з малодіяльними та збитковими, що вимагають роботи маневрових локомотивів і сортувальних станцій. Та попри разючу різницю у витратах, тариф для обох моделей однаковий, зауважив Каленков.

«Давайте порівняємо. Для перевезення руди використовуються 18 станцій, а для зерна – понад 400, і чимало з них є малодіяльними, тобто збитковими. Рудні вантажі не використовують жодної малодіяльної станції та колій, що до них ведуть, жодної сортувальної станції, жодного маневрового локомотива. Ціна питання величезна: 63% колій «Укрзалізниці» є збитковими, і вони генерують збиток у понад 16 мільярдів гривень. Але наразі «Укрзалізниця» робить вигляд, що собівартість перевезення однакова і для вантажів, що перевозяться маршрутами, і для тих, які відправляють по одному вагону і задіюють величезну частину малодіяльної-збиткової інфраструктури», – наголосив експерт.

Через це, за його словами, «Укрзалізниця» змушена утримувати надлишкову інфраструктуру, збиткову для окремих видів вантажів, перекладаючи витрати на прибуткові сегменти. Це створює подвійне навантаження: промисловість сплачує і за власні перевезення, і фактично субсидує аграрні та інші повагонні відправки.

Таке «вирівнювання» тарифів руйнує справедливу економічну логіку та ставить під загрозу експорт, тому замість радянської системи потрібно переходити на європейську модель: вона передбачає, що розраховується базова собівартість кожної логістичної моделі, а далі застосовуються коригувальні коефіцієнти. Тоді тариф для різних видів відправок буде відрізнятися, і подекуди – в рази, адже їхня собівартість і логістичні вимоги відрізняються, наголосив Каленков.

Читайте також:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Першу скаргу проти ударів США по човнах із наркотиками подано до IACHR
Колумбія подала до суду на Трампа та Гегсета за вбивство рибалки
Трамп анонсував заходи США проти венесуельських наркоторговців на суші
Заяви Трампа, вибухи в Росії: головне за ніч
 Сергій Лещенко погоджується із тим, що може різко відповісти на коментарі людей
Лещенко пояснив, чому його хейтять у «фейсбуці», і назвав соцмережу, де його люблять
Загроза зупинки підприємств. Асоціація феросплавників звернулася до НКРЕКП
Загроза зупинки підприємств. Асоціація феросплавників звернулася до НКРЕКП
Лещенко про наслідки ударів по «Укрзалізниці»
Атаки на «Укрзалізницю». Член наглядової ради компанії розповів, що задумала Росія
Купівля онлайн-квитків наразі доступна без пільгових категорій пасажирів, така опція з'явиться згодом
«Укрзалізниця» запустила продаж онлайн-квитків на Kyiv City Express та приміські поїзди
Сергій Лещенко каже, що яскравий мерч ФК «Локомотив», в якому він прийшов на виступ у Раду, мав привернути увагу на проблеми «Укрзалізниці». Але оцінили цей «дрес-код» не всі
Сергій Лещенко: Коломойський, як і Міндіч, претендував на статус друга президента. І що з ним тепер? Інтерв'ю
За словами заступника міністра фінансів, витрати на обслуговування одно- та двоповерхових вагонів відрізняються приблизно на 10%
«Укрзалізниця» вперше придбає двоповерховий пасажирський вагон
Підвищення тарифу на передачу електроенергії. Асоціація добувної промисловості зробила заяву
Підвищення тарифу на передачу електроенергії. Асоціація добувної промисловості зробила заяву