Підвищення тарифів «Укрзалізниці» загрожує стабільності енергосистеми – енергоасоціація
Понад 50% перевезення вугілля становить транспортування енергетичного вугілля для потреб ТЕС
Підвищення тарифів на вантажоперевезення залізницею збільшить логістичні витрати вугледобувної галузі на 3,5 млрд грн на рік, що негативно вплине на роботу енергетичної системи країни. Про це йдеться в заяві Першої енергетичної асоціації України.
В Асоціації зазначили, що підвищення тарифів «Укрзалізниці» на вантажні перевезення особливо болісно вдарить електроенергетику і вугільну галузь, які нині переживають наймасштабнішу за часи незалежності кризу.
Також в енергоасоціації звернули увагу, що наміри «Укрзалізниці» вирівняти тарифи щодо класів вантажів вдарять, перш за все, підприємства вугледобувної галузі, логістичні видатки яких внаслідок такого рішення суттєво зростуть.
«Під час вирівнювання (тобто, перенесенні вугілля з 1-го тарифного класу до 2-го) вартість перевезення вугілля помітно збільшиться: залізничний тариф для вугілля зросте на 43% (59 грн. за тонну без НДС). За експертними оцінками, це збільшить витрати на перевезення вугілля на 3,5 млрд. грн. на рік, що у свою чергу призведе до погіршення й без того катастрофічного фінансово-економічного стану вугледобувних підприємств, теплової генерації та енергетичної системи України в цілому», - зазначається в зверненні.
В Асоціації також повідомили, що понад 50% перевезення вугілля становить транспортування енергетичного вугілля для потреб ТЕС, які, у свою чергу, забезпечують близько 30% генерації електроенергії в країні.
Та наголосили: підприємства енергетичної галузі, які й до карантину перебували в глибокій кризі, тим більшепотребують підтримки, а не додаткового навантаження, яке несе у собі зростання вартості перевезень. На їх думку, за таких умов «Укрзалізниці» замість підвищення тарифів на вантажні перевезення доцільно було б встановити їх на економічно обґрунтованому рівні.
«З огляду на задекларовану «Укрзалізницею» індексацію своїх тарифів на індекс цін промислових виробників, доцільно було б замість чергового підвищення знизити їх принаймні на 7,4% - на величину, на яку знизились ціни в промисловості за підсумками 2019 року», - зазначають в Асоціації.
Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що не вдасться обійтися без збільшення тарифів «Укрзалізниці» на вантажоперевезення, зазначивши при цьому, що затвердження нового договору на надання залізницею послуг з організації перевезень вантажів відклали до липня.
У свою чергу народний депутат, член комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Костянтин Бондарєв заявив, що підняття тарифів «Укрзалізницею» на вантажоперевезення буде катастрофою для підприємств-експортерів, наголосивши, що це призведе до подорожчання їх продукції і втрати конкурентоспроможності на світових ринках.
Як повідомлялося, ексміністр Омелян побачив катастрофу на «Укрзалізниці».
Коментарі — 0