Уряд вніс зміни в постанову про створення оператора ГТС
Кабмін уточнив, що відокремлювати транспортування газу і створювати незалежного оператора української ГТС будуть за моделю ownership unbundling. Проти цієї моделі раніше виступав Нафтогаз
В середу, 22 травня, Кабінет міністрів вніс зміни до своєї постанови №496 стосовно реалізації моделі «анбандлінгу», яку запропонували на засіданні Координаційної ради 16 травня 2019 року. Про це повідомляє ПАТ «Магістральні газопроводи України».
Анбандлінг передбачає відокремлення транспортування природного газу від видобутку і постачання. Він передбачений у зобов’язаннях України перед ЄС (третій енергопакет). Результатом анбандлінгу має стати лібералізація ринку природного газу і створення незалежного оператора ГТС.
Кабінет міністрів наполягає на моделі анбандлінгу OU - за принципом відділення власності (full ownership unbundling). Для цього постановою №496, прийнятою 1 липня 2016 року, на базі «Укртрансгазу» створили ПАТ «Магістральні газопроводи України».
Хоча в «Нафтогазі» заявляли, що за українським законодавством реалізувати модель OU - неможливо, оскільки це фактична приватизація ГТС, яка заборонена законом. В НАК наполягали на моделі ISO (Independent System Operator, коли газотранспортні активи залишаються у «Нафтогаза», проте оператор передається незалежному органу/стороні).
Як заявляють в «Магістральних газопроводах України», модель анбандлінгу OU не потребує додаткових законодавчих змін, наприклад, прийняття Закону про концесію, як це було б необхідно для імплементації моделі ISO.
Нагадаємо, прем’єр Гройсман зобов’язав завершити анбандлінг до 2020 року, розробити детальний покроковий план дій, скоординувати включення запобіжників з Єврокомісією, Секретаріатом Енергетичного Співтовариства, Світовим банком та іншими міжнародними партнерами.
Коментарі — 0