Європейські науковці випробували йонний двигун для космічних апаратів

Європейські науковці випробували йонний двигун для космічних апаратів

Принцип роботи йонних двигунів заснований на йонізації частинок газу

Європейське космічне агентство провело випробування прямоточного йонного двигуна, що використовує в якості робочого тіла повітря з навколишньої атмосфери. Передбачається, що невеликі супутники з таким двигуном зможуть практично необмежено перебувати на орбітах з висотою 200 або менше кілометрів, повідомляється в прес-релізі агентства.

Принцип роботи йонних двигунів заснований на йонізації частинок газу і їх розгоні за допомогою електростатичного поля. Частинки газу в таких двигунах розганяються до значно більших швидкостей, ніж в хімічних двигунах, через що йонні двигуни мають набагато більший питомий імпульс і витрачають менше палива. Але у йонних двигунів є і істотний недолік - вкрай мала тяга, в порівнянні з хімічними двигунами. Через це вони рідко застосовуються на практиці, в основному на невеликих апаратах. Наприклад, такі двигуни використовуються на зонді Dawn, що знаходиться зараз на орбіті карликової планети Церера, і будуть використовуватися в місії BepiColombo, яка повинна вирушити до Меркурія в кінці 2018 року.

Як і в хімічних двигунах, в використовуваних зараз йонних двигунах застосовується запас палива, як правило, ксенону. Але існує і концепція прямоточних йонних двигунів, яка, правда, поки не застосовувалася на космічних апаратах. Її відмінність полягає в тому, що в якості робочого тіла пропонується використовувати не кінцевий запас газу, що завантажується в бак перед запуском, а повітря з атмосфери Землі або іншого атмосферного тіла.

Передбачається, що відносно невеликий апарат з таким двигуном зможе практично необмежено перебувати на низьких орбітах з висотою приблизно від 150 кілометрів, компенсуючи атмосферне гальмування тягою двигуна, що працює на повітрі з атмосфери. У 2009 році ESA запустило супутник GOCE, який зміг за рахунок постійно включеного йонного двигуна з запасом ксенону пробути на 255-кілометровій орбіті протягом майже п'яти років. Після цього агентство зайнялося розробкою прямоточного іонного двигуна для аналогічних низькоорбітальних супутників, і тепер провело перші випробування такого двигуна.

Випробування проходили в вакуумній камері, в якій розташовувався двигун. Спочатку в нього подавали прискорений ксенон. Після цього в газозабірний пристрій почали додавати суміш кисню з азотом, що імітує атмосферу на висоті 200 кілометрів. В кінці випробувань інженери провели тести з виключно повітряною сумішшю для перевірки працездатності в основному режимі.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дата публікації новини: