Водохреща. Купатися чи не купатися?
Бачу, що суперечки заради суперечок, яких ап. Павло закликає уникати, завдяки соціальним мережам стають популярнішими і популярнішими.
Бачу, що суперечки заради суперечок, яких ап. Павло закликає уникати, завдяки соціальним мережам стають популярнішими і популярнішими. Механізм їхнього виникнення часто схожий на знамениті слова Бродського: "Якщо Євтушенко проти колгоспів, то я – за".
Ось і купання на Водохреща стало предметом сперечання.
Улюблені, очевидно ж, що купання – народний звичай, який Церквою не приписаний. Але і не заборонений.
Так само як колядки, наприклад. Чи ялинка на Різдво. Головне, щоби було правильне, християнське, розуміння події свята, а не магічно-обрядове. А це вже справа проповідників - роз'яснити.
Щоб не було як з тими ж колядками і ялинкою, які нерозумні "ревнителі благочестя" теж таврували як "язичництво" та боролися з ними. Так, є і язичницькі колядки, і язичницьке розуміння ялинки – але це не перешкода колядками та ялинкою славити Різдво Христове!
Тож і щодо купань на Водохреща свою думку висловлю так, перефразувавши ап. Павла:
Одні вважають, що на Водохреща треба купатися, а інші - що не треба. Хто купається, не зневажай того, хто не купається; i хто не купається, не осуджуй того, хто купається, тому що Бог прийняв його. Хто ти, що осуджуєш чужого раба? Перед своїм Господом стоїть вiн або падає. Хто купається, для Господа купається, бо дякує Боговi; i хто не купається, для Господа не купається i дякує Боговi.
Головне - не перетворювати купання на магічний ритуал чи привід до пияцтва та інших гріхів, а не купання – на привід до гордості та осудження ближнього!
Источник: Facebook
Коментарі — 0