Науковці назвали надійний спосіб уникнути старіння мозку

Споживання риби і овочів надає найбільший захисний ефект мозку, - вчені

Надійним способом уникнути старіння нервової системи і деменції є суворе дотримання середземноморської дієти, - дослідження

Вчені Національного інституту здоров'я в США з'ясували, що вживання в їжу корисних продуктів здатне поліпшити роботу мозку і сповільнити зниження когнітивних функцій під час старіння.

Дослідники наголосили, що надійним способом уникнути старіння нервової системи і деменції є суворе дотримання середземноморської дієти. Стаття дослідників опублікована в журналі Alzheimer's & Dementia.

У дослідженні задіяли 7756 добровольців, які взяли участь в двох рандомізованих випробуваннях (AREDS і AREDS2) харчових добавок для профілактики вікової макулярної дистрофії.

Всього вивчено вплив дев'яти компонентів середземноморської дієти: фруктів, овочів, цільного зерна, горіхів, бобових, риби і оливкового масла. Крім того, враховувалося скорочення вживання червоного м'яса і алкоголю. Ступінь дотримання дієти оцінювали на основі харчової поведінки піддослідних.

В учасників дослідження AREDS когнітивні функції перевірили через п'ять років, а в AREDS2 - на початку, через два роки, чотири роки і десять років. Люди, які найбільше дотримувалися середземноморської дієти, мали найменший ризик когнітивних порушень.

Науковці зауважують, що споживання риби і овочів надає найбільший захисний ефект.

У добровольців з геном ApoE, який сприяє високому ризику хвороби Альцгеймера, спостерігалося значне зниження когнітивних функцій, проте суворе дотримання середземноморської дієти компенсувало вплив генетичного фактора.

Як повідомлялося, вчені визначили дієту, що допомагає зберегти активність мозку в старості.