Банки починають блокувати оплату карткою у відділеннях «Нової Пошти» за рахунок кредитних коштів

Банки починають блокувати оплату карткою у відділеннях «Нової Пошти» за рахунок кредитних коштів

Оплати в рахунок власних коштів проходитимуть без проблем

Банки починають блокувати оплату карткою у відділеннях «Нової Пошти» за рахунок кредитних коштів

Про це повідомляє прес-служба «Приватбанку».

«З 14.12.2018 ми будемо відхиляти подібні операції, якщо платіж стосуватиметься ваших кредитних коштів. Оплати в рахунок власних коштів проходитимуть без проблем», – йдеться у повідомленні «Приватбанку».

У банку пояснили, що деякі торгові точки оплату карткою в POS-терміналі стали технічно проводити як переказ коштів між картками фізичних осіб. 

«Що це означає? Ви, наприклад, оплачуєте покупку в магазині карткою через POS-термінал. Але нам магазин передає іншу інформацію, ніби ви щойно здійснили грошовий переказ (наче, наприклад, ви переказали через Приват24 гроші комусь на картку)», - заявили у банку.

Зазначається, що так торгові точки знижують свої витрати.

«Але це призводить до того, що витрати можуть зрости у вас. Адже в разі переказу грошей між картками в рахунок кредитних коштів стягується комісія 4%. Ми хочемо захистити вас від несподіваних комісій, оскільки такі ситуації, на жаль, трапляються все частіше», - резюмували в «Приватбанку».

Про аналогічні заходи оголосив і monobank - вони будуть блокувати такі платежі з 17 грудня цього року.

Тобто, якщо користувач захоче кредитними грошима оплатити послугу або товар в компанії, яка карткові платежі від клієнтів обробляє як платежі від фізособи до фізособи, він цього зробити не зможе.

Олег Горохівський, один із засновників monobank, в коментарі AIN.UA пояснив, що компанії таким чином переносять еквайрингову комісію на клієнта.

«Чому це погано? Банки, що випускають карти, заробляють при транзакціях в магазинах відшкодуванням, яке їм надсилає Visa або MasterCard (інтерчендж) і тим самим для клієнтів-власників карти такі оплати проходять без комісій. У випадках же транзакцій між фізособами таких відшкодувань немає і основні гравці беруть комісії з клієнтів при оплаті в рахунок кредитних коштів (у розмірі 4% - ред.), А деякі банки беруть комісії і при перекладах в рахунок особистих коштів. Для клієнта ця комісія несподівана, так як він не звик платити комісію при покупках в магазинах», - пояснює він.

У «Приватбанку» редакції розповіли, що з квітня 2018 року щомісяця отримують 30-50 скарг від клієнтів у подібних ситуацій, зокрема - між клієнтами-держателями карт «ПриватБанку», «Нова Пошта», банком-еквайром ( «Ощадбанк») і магазинами побутової техніки.

«Клієнти оформляють замовлення в інтернет-магазинах техніки з опцією оплати післяплатою і доставкою через компанію «Нова Пошта». Через те, що транзакція оплати товару післяплатою сформована банком-еквайром як переклад з картки клієнта на карту іншого фізособи (підприємця), клієнт оплачує як суму комісії за накладений платіж на користь «Нова Пошта», так і суму банківської комісії за переказ зі своєї карти на карту іншого українського банку», - пояснили в банку.

У ПУМБ офіційно заявили, що таку практику не підтримують, проте вважають, що представникам платіжних систем потрібно проаналізувати ситуацію, що склалася. Якщо кількість таких транзакцій збільшилася - значить, на ринку є потреба в більш низьких ставках інтерченджу. Засновник інтернет-супермаркету «Розетка» Владислав Чечоткін підтримав цю думку в дискусії під постом Горохівського.

В компанії «Нова Пошта» надали офіційний коментар щодо ситуації.

«Компанії «Нова Пошта» та «Пост фінанс» не беруть додаткових комісій з клієнтів. Ми ведемо свій бізнес в умовах чесної і відкритої конкурентної боротьби, цінуємо і дорожимо кожним клієнтом. Коли клієнт розраховується за наші послуги за рахунок кредитного ліміту, можливо зняття комісії на умовах банку, який надав кредит і видав карту. Що стосується проведення транзакцій між фізособами, то це законно, як з точки зору законодавства України, так і з точки зору міжнародних платіжних систем Mastercard, Visa. І ми, звичайно, поділяємо позицію, що клієнти не повинні доплачувати за регулярні сервіси, тому неодноразово зверталися до банків-емітентів про скасування цієї комісії з клієнта. Частина банків скасувала дану комісію, частина банків, на жаль, ні», - йдеться в повідомленні.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: