Данило Тонкопій: Наша ціль – стати Tesla у світі мотоциклів

Данило Тонкопій: Наша ціль – стати Tesla у світі мотоциклів
Засновник DelFast Данило Тонкопій
Фото: ukranews.com

У Києві встановлено рекорд з тривалості поїздки електробайка на одному заряді

Подія, що трапилась 12-го жовтня у столиці, тепер точно увійде в історію. На Київському велотреку український електровелосипед, електробайк  DelFast, як його називають самі розробники, встановив рекорд світу з подолання дистанції на одному заряді акумулятора. За 16 годин 34 хвилини байк проїхав 367 кілометрів і 37 метрів.

До старту тепер уже рекордсмени розраховували на більше. Однак зомріяну позначку в 400 км не вдалося подолати через прохолодну погоду, переконаний засновник DelFast Данило Тонкопій. Офіційно рекорд занесений до категорії «Марафони, технології, вперше» Книги рекордів України. Організатори також надіслали заявку до Книги рекордів Гіннеса, аби зафіксувати своє досягнення на світовому рівні.

Про нову унікальну розробку компанії кур'єрської доставки DelFast українські ЗМІ писали ще півтора року тому. Та не зважаючи на те, що тоді було виготовлено лише декілька екземплярів електробайків, компанія заявила про намір вийти на Kickstarter (відомий у світі майданчик з фінансування творчих проектів за схемою краудфандингу). Нині зі своєю розробкою DelFast вже їздить по західних виставках, рекламуючи, як стверджують розробники, найвитриваліший електробайк.

Компанія кур’єрської доставки DelFast заснована восени 2014-го року: її фішка - доставка товарів впродовж однієї години екологічно чистим транспортом. Але ті транспортні засоби, якими користувалися кур’єри, не задовольняли потреби компанії. Тоді було вирішено здійснити власну розробку. «Потреба виникла тоді, коли ми зрозуміли, що усі моделі електротранспорту, які нині є у продажу, не відповідають потребам нашої служби», - розповідає засновник стартапа Данило Тонкопій. В інтерв’ю «Главкому» розробник байка-рекордсмена розповів про рекорд і амбіцію зробити DelFast найкращим електробайком у світі.

На Київському велотреку український електровелосипед, електробайк DelFast, як його називають самі розробники, встановив рекорд світу з подолання дистанції на одному заряді акумулятораНа Київському велотреку українськийелектробайк DelFast під управлінням пілота Віталія Архіпкіна встановив рекорд світу з подолання дистанції на одному заряді акумулятора.

Для чого вам електробайк власного виробництва, якщо на ринку вже і так доволі багато електроскутерів, електровелосипедів?

Перш за все ми розробили електровелосипеди для себе, для власних потреб, для нашої кур’єрської служби. Так, ваша правда, на ринку нині широкий вибір. Але це все з розряду іграшок. Вони всі проїжджають 30 км на одному заряді. А що таке 30 км? Це як відстань від станції метро «Святошино» до станції метро «Бориспільська». Доїхати можна, але назад уже ні. А у кур’єра робота є на цілий день. Йому потрібно 100-150 км намотувати за зміну. Ми самі перепробували все, що є на ринку: купували, модифікували, але нічого не підійшло під наші вимоги. Жодні з можливих рішень не давали більше 70 км на одному заряді.

Коли саме з’явилася ідея створення байку DelFast?

Ідея створити кур’єрську службу, яка би допомагала доставляти товари до місця призначення за одну годину, з’явилася у серпні 2014-го року. Вже у жовтні ми отримали перші інвестиції від Startup.ua (Startup.Network - інвестиційна платформа, де підприємці, які бажають реалізувати свій стартап, знаходять приватних інвесторів (бізнес-ангелів), seed-фонди, венчурні фонди і інших інвесторів, – «Главком»). 19 листопада 2014-го року ми виконали першу доставку. Щодо самого нашого байку, ця модель з’явилась не зразу. До неї були створені інші модифікації, проведено сотні, якщо не тисячі експериментів. Потрібно ж перевіряти всі запчастини, педалі, двигуни, а вони є прямого приводу і редукторні.

У другій половині вересня ви перебували у США, взяли участь у виставці Interbike International Expo. У себе на сторінці у Facebook після цього повідомили лише про одного покупця електробайка із США. Ваш продукт мало кого зацікавив?

Насправді на Kickstarter у нас вже є більше 50 покупців. Я опублікував фото нашого першого покупця. На Kickstarter ми запустилися 20 вересня. В цей же день на виставці у Штатах (Interbike International Expo відбулася у Лас-Вегасі з 18 до 23 вересня 2017 року – «Главком») ми показали наш байк вживу, щоби люди розуміли, що це не якась віртуальна розробка, картинка з далекої України, а цілковита реальність. Ось він, будь ласка, приходьте, помацайте. Для американців Україна – дуже далеко і не дуже відомо де. Ціль нашої участі у виставці, звичайно, заявити про себе, показати себе світу.

Ви оголосили збір коштів на майданчику Kickstarter, який триватиме до 1 листопада. Скільки вже вдалося зібрати?

Гроші не головне. Ми поставили ціль із початку зібрати $50 тисяч, зараз уже зібрали більше $120 тисяч. Наша стратегічна ціль – це стати Tesla у світі мотоциклів. Kickstarter – це великий перший крок на шляху до цієї мети.

Український електровелосипед, електробайк DelFastУкраїнський електровелосипед, електробайк DelFast

Чому ви називаєте свою розробку електровелосипедом, якщо навіть візуально DelFast більше схожий на мотоцикл?

У нього ж є педалі, саме тому це електровелосипед. Тим паче, що за законодавством Європейського Союзу електровелосипеди мають бути оснащені pedal assist system (педалями). Тобто якщо немає педалей, то це категорія мотоциклів.

Яка вага електробайка?

Близько 42-43 кг (модель Prime. Найважчою є найпотужніша модель Top, яка важить більше 60 кг – «Главком»).

Засновник DelFast Данило Тонкопій. Фото: startup.uaЗасновник DelFast Данило Тонкопій. Фото: startup.ua

Хто ваш покупець?

Наш покупець – це перш за все американець 35-45 років з високих доходом, який може собі дозволити купити мотоцикл за $3500. Це мешканці з просунутих міст, Сан-Франциско, Нью-Йорк тощо. Не думаю, що це люди з сільської місцевості. Мешканці сіл купують товари іншої категорії, можливо, дешевші, простіші. Як Tesla не купуватимуть в селі, так і з нашими байками.

На сайті DelFast людям, які залишать свої контактні дані з наміром купити ваш байк, обіцяна знижка у 60%. Ціна $3500, яку ви озвучили, уже включає цю знижку?

Ціна $3500 – це нинішня ціна. Починали продавати десь за $2900. Роздрібна ціна цього байку становитиме більше $5000 плюс доставка, коли закінчимо збір коштів на Kickstarter. Але для українців буде без доставки, ми на цьому зекономимо. Однак в Україні ніхто не купує. Ми працюємо три роки, ніхто жодного нашого байку не придбав. Звичайні покупці кажуть, що це для них дуже дорого, краще, кажуть, за умовно $300 щось куплять.

Хто ваші конкуренти?

Конкуренти є. Ми не перші винайшли електровелосипед. Але більш ніж ми ніхто не може проїхати. На доказ цих слів ми поставили 12 жовтня світовий рекорд з дальності пробігу електровелосипедом на одному заряді. Наш байк  проїжджає майже 400 км, це в декілька разів більше ніж рішення, які існують на ринку зараз.

Ви називаєте свій байк українським, однак важливе начиння, акумулятор, двигун у нього американського і китайського виробництва.

А iPhone – це американський продукт чи ні? iPhone же виготовляється у Китаї. Тут важливо те, де він розроблений, де він придуманий. Нині все виготовляється в Китаї. Електробайк DelFast – це український продукт тому, що він був розроблений, придуманий в Україні, тому що рама у нього українська, тому що виробляється він в Україні і виробником є українська компанія.

Українська компанія Skaut, яка виготовляє електромотоцикли, заявляє про 150 км, які може проїхати їхній байк на одному заряді. Окрім того Skaut легкий, розкладається і дешевший за $3500. Чим переконаєте покупця, що ваш продукт кращий?

У покупця завжди є вибір. Є Mercedes, є Renault, є Volkswagen. У всіх їх є переваги, все це автомобілі. От як обрати Volvo чи Volkswagen?

Щоби визначитися з вибором, покупцеві просто потрібно самому сісти і проїхати, зрозуміти рівень комфорту, подивитися на динаміку розгону, наскільки йому приємно з тим чи іншим байком.

Як так сталося, що ваш електровелосипед помітив прем’єр-міністр Володимир Гройсман, написав про нього пост у Facebook?

Не знаю, я з ним не знайомий (посміхається). Я думаю, що просто ми зробили хороший продукт, який не соромно похвалити.

Чи буде серійне виробництво байків DelFast, є такі цілі?

Ні, таких цілей немає. Ми маємо власні виробничі потужності, маємо двох партнерів, у Києві і в Тернополі. Разом ми можемо виготовляти до 100 байків на місяць. Однак зараз такого попиту немає, щоби серійно їх виготовляти.

Нині є три моделі байку DelFast. В чому між ними різниця, двигун якої потужності на них встановлений?

У основної моделі Prime потужність становить 1 кВт. У байка модифікації Top, який має посилену раму, амортизатори, встановлений двигун 5 кВт. Є ще модифікація Lite з полегшеною рамою, більш дешевий варіант. Потужність двигуна такого байка 750 Вт.

Як заряджаються акумулятори, за скільки часу?

Від звичайної розетки 220 Вольт. Заряджається на 100% за чотири – чотири з половиною години.

Яка саме модифікація байка встановлювала рекорд?

Електробайк, який нині перебуває на Kickstarter, а саме модифікації Prime. За умовою Книги рекордів Гіннеса рекорд має ставити модель, яка перебуває у виробництві. Ми подали заявку у Книгу рекордів Гіннеса: під час встановлення рекорду в Києві був присутній офіційний представник Книги рекордів України.

Раніше Prime долав відстань між Львовом і Києвом. Враховуючи перепад висот на звичайній трасі, наскільки коректним є порівняння кілометражу, який може подолати ваш електровелосипед на треку?

Книга рекордів Гіннеса вимагає, щоби подібні рекорди були встановлені на стандартизованих майданчиках, на велотреках. Це стосується не тільки велосипедів, а й іншого транспорту. 

Михайло Глуховський, «Главком»

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: