Вчені заявили, що космічний об'єкт Оумаумау може мати штучне походження

Оумаумау викликав суперечки серед вчених ще відразу після виявлення і став єдиним тілом, яке класифікували як «міжзоряний об'єкт»

Фото: Stuart Rankin

Оумаумау може бути таким собі варіантом сонячного парусника

Вчені з Гарвард-Смітсонівського центру астрофізики опублікували дослідження про сигароподібний об'єкт Оумаумау, який помітили в Сонячній системі в жовтні 2017 року. У документі говориться, що він міг бути інопланетним кораблем, призначеним для дослідження Землі.

Дослідники прийшли до такого висновку через те, що Оумаумау рухався з високою швидкістю (315 тисяч кілометрів на годину) і продовжував прискорюватися, слідував дивній траєкторії, був незвично довгастої форми і мав високу відбивну здатність. За словами вчених, подібні відхилення можна пояснити штучним походженням об'єкта.

Професор астрофізики Абрахам Лоеб та аспірант Шмуль Бялий припускають, що Оумаумау може бути таким собі варіантом сонячного парусника. На їхню думку, він міг набирати швидкість завдяки сонячному світлу.

Вчені відзначили, що існують схожі сонячні вітрильники, створені людьми. Наприклад, проект Ikaros і Starshot Initiative. Однак Оумаумау, на їхню думку, вже не працює, так як рухається на занадто високій швидкості і слід незвичайною траєкторію.

Лоеб відомий як автор чотирьох книг і більше 700 наукових робіт, присвячених чорним дірам, майбутнього всесвіту і пошуку інопланетного життя. У розмові з CNN науковець наголосив, що докази поки не можна назвати остаточними або переконливими, але він був би радий, якби вдалося це підтвердити.

Про появу таємничого об'єкта стало відомо в 2017 році. Оумаумау помітили астрономи на Гаваях. Об'єкт відразу став причиною суперечок серед вчених: спочатку його прийняли за астероїд, а потім за комету, проте не виявили навколо нього «хвоста». Незабаром з'ясувалося, що Оумаумау прискорюється з невідомої причини.

В результаті дослідники ввели новий клас небесних тіл - міжзоряні об'єкти. Єдиним таким об'єктом на момент написання замітки залишається Оумаумау. Його походження невідоме.

Однак інші вчені не згодні з висновками Лоеба і Бялого. За словами співробітника Центру планетарних наук Університету Торонто Алана Джексона, дослідження «досить помилкове».

Джексон пояснив, що у вчених немає досить переконливих доказів для подібної теорії. Дослідник також вивчав Оумуамуа і вважає, що спектральний аналіз вказує на астероїд або комету, а не на сонячний вітрильник, який би виглядав зовсім інакше.

На думку Джексона, інопланетний корабель не став би долати міжзоряний простір з розкритим вітрилом (цим Лоеб пояснював прискорення об'єкта): в цьому є сенс тільки в безпосередній близькості до зірок.

Крім того, сонячні вітрильники не можуть змінювати курс, тому якби об'єкт був таким - його походження було б легко простежити. У той же час скласти курс було б неймовірно складно через рух зірок: потрібно було б передбачити сотні подій, які можуть відбутися в космосі за мільйони років. Щоб робити такі висновки про Омуамуа вчені отримали дуже мало інформації, підсумував Джексон.

Вчені і раніше приймали невідомі космічні явища за сліди діяльності інопланетян. Наприклад, в 2016 році астрономи зловили сигнал штучного походження, проте потім виявилося, що це результат діяльності людей. Також одним з найвідоміших випадків є мерехтлива зірка Таббі: згідно з останніми дослідженнями це відбувається через пил.