«Це – неприпустимо». Відомий продюсер відвідав Національну оперу і виніс вердикт
![«Це – неприпустимо». Відомий продюсер відвідав Національну оперу і виніс вердикт](/img/article/10077/43_main-v1719804132.jpg)
«Це просто злив грошей за рахунок емоцій артистів, які бачать напівпорожній зал...»
Музичний продюсер, керівник агентства Secret Service Entertainment Михайло Ясинський відвідав Національну оперу України та залишився розчарований побаченим: напівпусті зали, низькі ціни на квитки та старі, виправлені від руки програмки на виставу. Свої враження він опублікував на Facebook.
Ясинський розповів, що у Національній опері України відвідав виставу «Аїда» Джузеппе Верді, яка неабияк його вразила: «Масштабна постановка, хори, балет, десятки людей на сцені, ще більше за лаштунками, потужні солісти, костюми, декорації, великий симфонічний оркестр, величезний зал, дорого багато... Видовище в своєму жанрі не менш вражаюче, ніж концерт Пивоварова у Палаці спорту».
Водночас, поряд із такими враженнями від постановки було чимало того, що вразило продюсера з негативного боку.
«Напівпорожні ряди, порожня гальорка, серед глядачів більшість типові представники іноземних та міжнародних організацій та жінки 60+, які не дуже схожі на покупців квитків», – констатував експерт.
Ясинський зауважив, що не помітив жодної реклами цієї вистави, найдорожчий квиток коштував $25 (≈1000 грн), програмка до постановки була 2018 року випуску, де від руки були виправлені виконавці. Також на вході відсутня система сканування квитків, рамка безпеки, а буфет «схожий на буфет часів УРСР», – підкреслив продюсер.
«Я розумію, що це не бізнес і все таке. Але не може існувати розважальний, мистецький жанр без більш-менш адекватного значенню опери, як вида мистецтва, маркетингу та сервісу, який би відповідав хоч трохи споруді театру та його інтер'єру...», – наголосив Ясинський.
Продюсер акцентував увагу на тому, що опера функціонує за гроші платників податків, тож таке становище є неприпустимим. «Це просто злив грошей за рахунок емоцій артистів, які бачать напівпорожній зал... Так проходить їхне життя. Без справжнього успіху на великій сцені, яка велика лише за розміром», – зауважив експерт.
Ясинський додав, що опера може і має бути популярною в Україні.
До слова, незмінним генеральним директором Національної опери з 1999 року є Народний артист України Петро Чуприна. Національна академія мистецтв так описує діяльність Чуприни на цій посаді: «За час його керівництва значно активізувався творчий процес, а художньо-мистецька діяльність театру отримала новий динамічний поступ, пов’язаний із національними та світовими тенденціями».
Зазначимо, що у квітні 2023 року закінчився контракт генерального директора-художнього керівника Національної опери України Петра Чуприни. У зв'язку з цим працівники театру та визначні культурні діячі України зверталися до міністра культури із проханням дозволити Чуприні виконувати обов'язки директора Національної опери до завершення воєнного стану у країні.
Також Художнім керівником опери (а до цього – 12 років головним режисером) з 2023 року є Солов'яненко Анатолій. Він є головним режисером понад 500 міжнародних та загальнодержавних культурно-мистецьких заходів. У 2015 році Указом Президента Італійської Республіки нагороджений Орденом «Зірка Італії» за вагомий особистий внесок у пропаганду Італійської культури у світі.
Коментарі — 0