Вчені знайшли найдавнішу форму життя на Землі

Науковці

Строматоліти вперше з'явилися 3,7 млрд років тому

Група австралійських учених виявила живих строматолітів (найбільш давню відому форму життя) у водозбірному басейні річки Гіблін, що знаходиться на південному заході острова Тасманія.

Відкриття було зроблене під час обстеження торф'яних водно-болотяних угідь, інформацію про знахідку дослідники опублікували в журналі Scientific Reports.

Строматоліти є групою мікроорганізмів, здатних створювати мінеральну плівку, використовуючи елементи, розчинені у воді, в якій вони живуть. Вони вперше з'явилися 3,7 млрд років тому.

Вони зустрічаються по всьому світу, проте сучасні живі приклади зустрічаються украй рідко і на загал віддають перевагу теплому мілководдю. Нинішній ареал строматолітів обмежений лише тими місцями, де мало тварин, що живляться ними, наприклад водних равликів.

Дослідники відмічають, що саме високомінералізована вода в цій місцевості дозволяє строматолітам жити у Тасманії, оскільки їх природні вороги - равлики знаходяться в несприятливих умовах.

Аналіз ДНК показав, що ці строматоліти є унікальним співтовариством мікроорганізмів. Дослідники вважають, що вони могли з'явитися в цьому місці з грунтових і скельних біоплівок.

Учені вважають, що відкриття підвищує вірогідність того, що строматоліти колонізують ширший діапазон прісноводих середовищ, ніж раніше вважалося і сподіваються, що їх дослідження стане відправною точкою для нових відкриттів.

Раніше «Главком» повідомляв, що під шаром криги в Антарктиді знайшли розпечену магму.