Пан Григоришин все ніяк не може зупинитись
Коротко історія питання.
Пан Григоришин все ніяк не може зупинитись в реалізації своїх ідей на благо України. Завтра НКРЕКП під керівництвом Д. Вовка планує прийняти рішення про стимулююче тарифоутворення, яке має дати нашим обленерго додатково 12 млрд грн у рік. А заплатять за це споживачі.
Коротко історія питання.
Середнє обленерго в Україні приватизувалось приблизно за 300 млн грн. Таке обленерго заробляє у рік 60-70 млн. грн. (розігруючи тендери серед своїх прокладок, отримуючи плату за підключеннях та на інших видах робіт). Тобто період окупності 4-5 років. Враховуючи, що більшість обленерго перейшли в приватні руки ще у 90-ті, то акціонери вже тричі повернули вкладені гроші.
Весь цей час обленерго капіталізовувались, оновлювали свої основні засоби. Але за рахунок споживачів (а не акціонерів), тобто це було закладено у тариф.
Стимулююче тарифоутврення передбачає, що зараз компанії роблять переоцінку основних засобів (ОЗ) та отримують норму прибутку (%) на вже нову переоцінену базу ОЗ. Середнє обленерго переоцінюється у 5 млрд. грн.
Тобто акціонери, які купили обленерего за 300 млн грн., вже тричі повернули свої кошти і оновили ОЗ за рахунок споживачів, тепер можуть переоцінити свою компанію у 5 млрд грн і отримати норму прибутковості 5% від 5 млрд. грн., тобто 250 млн грн прибутку у рік додатково. Також у декілька разів зростуть амортизаційні відрахування.
Власне ці 5% на стару переоцінену базу активів і планує завтра затвердити Комісія. Якщо на таке стимулююче тарифоутворення перейдуть усі обленерго (а вони точно зроблять все, щоб перейти), то споживачам доведеться їм заплатити додатково понад 12 млрд грн у рік.
Для прикладу попередня Комісія НКРЕ, яку звинувачували у роботі на олігархів, навіть не розглядала таку високу норму рентабельності. У проектах планувалось рентабельність 0% на 1-ий рік, 1% на 2-ий рік і 2% на 3-ій рік роботи. Чи стали зараз наші споживачі настільки багатші, щоб платити більше - питання риторичне.
Хто ж власне виграє від цього рішення? А то дуже часто лунає критика, що від підвищення тарифів збагачуються олігархи.
1. К. Григоришин: сумарно 12 компаній. Власність та управління у 6-ти енергорозподільчих компаніях: ЛЕО (Луганська область), ЦЕК (Дніпропетровськ), Вінницяобленерго, доля 50% у Сумиобленерго, Чернігівобленерго, Полтаваобленрго. Ще міноритарні пакети у 6-ти компаніях.
2. Р. Ахметов: Дніпрообленерго, Київенерго, Донецькобленерго.
3. Російські бізнесмени Воєводін-Бабаков-Гіннер: Київобленерго, Кіровоградобленерго, Житомиробленерго, Одесаобленерго, Чернівціобленерго, Херсонобленерго, Рівнеобленерго.
4. Брати Суркіси - Львівобленерго, Тернопільобленерго, Прикарпаттяобленерего
5. І. Коломойський - доля 50% у Сумиобленерго, Чернігівобленерго, Полтаваобленрго.
5. Бойко-Льовочкін - Закарпаттяобленерго, Волиньобленерго.
"Наполегливо рекомендував" цю ідею НКРЕКП пан Григоришин і він часто сам про це розповідав. Єдине, що схоже, він не дуже переймався, що додаткове навантаження ляже на плечі споживачів.
Хочу звернути увагу, що наприклад, водоканали глибоко збиткові вже більш, як півроку і для них тарифи не переглядаються. А от для обленерго все інакше.
Я прошу журналістів, експертів, депутатів прийти завтра у четвер о 10.00 на відкрите засідання Комісії (вул. Смоленська, 19) та задати декілька питань, а саме:
1. Чому норма рентабельності зросла з 0%-1%-2%, що пропонувалось у 2013 році, до 5%, що пропонується зараз?
2. Які розрахунки та обгрунтування для ставки 5% та скільки додатково коштів отримають у тарифи обленерго?
3. Хто за це заплатить - промисловість, бізнес чи населення? Чи не суперечить це відходу від перехресного субсидування?
Тут порядок денний. У ньому останнє питання, яке, звісно, абсолютно не зрозуміле для нормальної людини.
Питання надзвичайно важливе, бо визначає, наскільки зростатимуть наші тарифи у наступні 3-5 років!
Источник: Facebook
Коментарі — 0