Вперше в історії у «Дакарі» візьме участь парамотогонщик. Неймовірна історія Ніколи Дутто
Нікола Дутто стане першим парамотогонщиком в історії найскладнішого ралі-рейду
Після кількох років тренувань, переробки та підготовки мотоцикла він готовий до виклику «Дакара» у пустелі Перу.
48-річний Нікола Дутто – професійний мотогонщик. Протягом своєї кар’єри він виграв багато гонок, у тому числі чемпіонати Бахи Італії та Європи у 2008 та 2009 роках.
Історія Дутто
Його життя кардинально змінилось навесні 2010-го, коли під час Бахи Італії він зазнав аварії, в якій отримав перелом хребця та пошкодив спинний мозок. Після травми у повсякденному житті Нікола став залежним від інвалідного крісла. Після довгого періоду реабілітації колишній чемпіон Європи зміг зробити те, що вважалося неможливим, – повернувся на мотоцикл.
Через травму спинного мозку Нікола втратив усе відчуття нижче пупка. Спочатку його величезним викликом було навчитись хоча б тримати баланс сидячи. Він насилу міг утриматись і не впасти, намагаючись надіти футболку, що вже казати про те, щоб тримати баланс сидячи на мотоциклі.
Повернення у спорт
Проте пристрасть до мотоциклів у Ніколи залишилася. У листопаді 2011 року, через дев'ять місяців після виходу з лікарні, він вирішив взяти участь у Баха 1000 на Polaris Buggy, модифікованому для його потреб. Після цієї гонки він оголосив про те, на що ніхто не очікував: «Я беру виклик – я буду знову змагатись на мотоциклі».
У 2012 році Нікола зробив свій внесок в історії автоспорту – на переробленому задля нього мотоциклі KTM він взяв участь у 500-кілометровій Баха Арагону та став першим парамотоциклістом.
Проте, під час перших справжніх перегонів Нікола стикнувся з проблемою. Повністю здоровий гонщик під час їзди на мотоциклі по бездоріжжю головним чином стоїть на ногах, тому що удари від стрибків по пересіченій місцевості краще поглинати ногами. Але Нікола не може це зробити – він сидить протягом всієї гонки. Отже, для тривалих змагань йому потрібно було облаштувати сидіння мотоцикла спеціальною подушкою та забезпечити оптимальний захист в інтенсивному середовищі.
У 2013 році компанія Vicair BV, яка буде підтримувати Нікола, розробила для нього спеціальне сидіння, яке задовольняло всі потреби парамотогонщика.
У 2014 році Нікола закінчив кілька гонок, серед яких були Баха 500 у Мексиці (710 км) та «Від Вегаса до Ріно» (855 км). Він змагався у світових рейдах F.I.M. Baja World (2015), Best in the Desert (2016) та Merzouga (2017).
Шлях до «Дакара»
Задля перевірки техніки та себе Нікола брав участь у 35-му виданні Бахи Арагону, яка проходила наприкінці липня 2018 року в Іспанії.
Це складне крос-кантрі ралі мало стати остаточним випробуванням напередодні «Дакара». Жорсткі умови перегонів були ідеальним полігоном для побудованого на замовлення «мотоцикла для Дакара» та власне фізичного стану гонщика. Цьогорічна Баха Арагону була складною навіть для найдосвідченіших команд, але інтенсивні тренування та наполеглива підготовка Ніколи окупилися.
У перегонах Ніколу супроводжував «гонщик-примара» Пабло Тораль, щоб допомогти парамотогонщику в разі потреби. Результати цієї гонки надихнули Пабло та Ніколу: італієць посів 19-те місце з 37 учасників. Якби не 40-хвилинна затримка через проблеми з коробкою передач, він би з легкістю фінішував 12-м або навіть 10-м.
У січні 2019 року у Перу пройде 41-ше видання ралі «Дакар». Це буде один з найпіщаніших рейдів в історії «Дакара». Нікола візьме участь у 10-денному змаганні, яке стартує 6 січня та триватиме 11 днів з урахуванням дня відпочинку до 17 січня.
Коментарі — 0