Табель успішності депутатів. Восьма сесія Верховної Ради у цифрах та фактах

Парламент
Табель успішності депутатів. Восьма сесія Верховної Ради у цифрах та фактах
Голова Верховної Ради восьмого скликання Андрій Парубій 13 липня закрив восьму сесію роботи парламенту
Фото прес-служби Верховної Ради

Комітет виборців назвав найбільших прогульників та найгірші законопроекти сесії, яка минула

Народні депутати розійшлись на канікули до 4 вересня. Тим часом Комітет виборців України підбив підсумки 8-ї сесії парламенту, проаналізувавши, хто з депутатів найбільше прогулював засідання, які фракції були найменш активними під час голосувань і хто з депутатів подавав найбільш недолугі законопроекти.

Голосування

Протягом сесії (з лютого по липень 2018 року) 53 народних депутати пропустили 90% голосувань Верховної Ради. Найбільше прогульників членів групи «Відродження» (11 осіб), «Опозиційного блоку» (15) та «Волі народу» (10). Зважаючи на загальний кількісний склад цих об’єднань, у деяких з них фактично кожен другий депутат на роботу не ходить.

Всього упродовж восьмої сесії провели 72 пленарних засідань, під час яких відбулося 2239 голосувань.

Перелік депутатів, які пропустили 90% голосувань упродовж сесії:

  1. Бакулін Є.М.
  2. Клюєв С.П.
  3. Константіновський В.Л.
  4. Онищенко О.Р.
  5. Ярош Д.А.
  6. Жеваго К.В.
  7. Мураєв Є.В.
  8. Чепинога В.М.
  9. Рабінович В.З.
  10. Звягільський Ю.Л.
  11. Омельянович Д.С.
  12. Ларін С.М.
  13. Фурсін І.Г.
  14. Льовочкіна Ю.В.
  15. Савченко Н.В.
  16. Писаренко В.В.
  17. Добкін Д.М.
  18. Солод Ю.В.
  19. Богуслаєв В.О.
  20. Деркач А.Л.
  21. Загорій Г.В.
  22. Ківалов С.В.
  23. Клімов Л.М.
  24. Святаш Д.В.
  25. Пресман О.С.
  26. Хомутиннік В.Ю.
  27. Купрій В.М.
  28. Березкін С.С.
  29. Льовочкін С.В.
  30. Бойко Ю.А.
  31. Зварич Р.М.
  32. Микитась М.В.
  33. Шкіря І.М.
  34. Шенцев Д.О.
  35. Бондар В.В.
  36. Королевська Н.Ю.
  37. Зубик В.В.
  38. Дзензерський Д.В.
  39. Фельдман О.Б.
  40. Мисик В.Ю.
  41. Барвіненко В.Д.
  42. Тригубенко С.М.
  43. Гіршфельд А.М.
  44. Добкін М.М.
  45. Кривохатько В.В.
  46. Івахів С.П.
  47. Мартиняк С.В.
  48. Кожем’якін А.А.
  49. Довгий О.С.
  50. Гєллєр Є.Б.
  51. Шуфрич Н.І.
  52. Поплавський М.М.
  53. Головко М.Й.

Жодного разу за сесію не проголосували (ні «за», ні «проти», ні «утримався») п’ятеро нардепів: Євген Бакулін, Дмитро Ярош, В’ячеслав Константіновський, Олександр Онищенко та Сергій Клюєв.

Костянтин Жеваго взяв участь в 0,36% голосувань, Євгеній Мураєв - 0,54%, Віталій Чепинога - 0,63%, Вадим Рабінович - 1,3%, Юхим Звягільський - 1,34%.

Також практично не голосували такі відомі політики як Дмитро Добкін (взяв участь в  4,2% голосувань), Сергій Ківалов (4,78%), Віталій Хомутиннік (5,18%), Роман Зварич (6,93%), Наталія Королевська (7,82%), Олесь Довгий (9,42%), Нестор Шуфрич (9,6%), Михайло Поплавський (9,6%).

У майже всіх голосуваннях Ради взяли участь лише окремі депутати: Іван Спориш (99,82%), Михайло Бондар (99,42%) та Віктор Пинзеник (99,29%).

Прогули

Всього за сесію відбулося 72 пленарних засідань. За даними письмової реєстрації з невідомих причин на пленарних засіданнях Ради були відсутні в середньому 37% депутатів групи «Воля народу», 34% депутатів «Відродження» та 31% – «Опозиційного блоку».

Також відсутніми з невідомих причин були 24% позафракційних депутатів і 22% представників «Батьківщини».

У середньому засідання Ради пропускали по 18% депутатів «Самопомочі» та Блоку Петра Порошенка, 15% депутатів «Народного Фронту» і 13% – Радикальної партії Олега Ляшка.

Враховувалися лише офіційні пропуски з невідомих причин (тобто, не через хворобу чи відрядження).

Результативність лідерів фракцій

Юлія Тимошенко з невідомих причин пропустила 21% засідань і взяла участь у 11% голосувань. Протягом сесії вона подала дев’ять проектів законів, з яких тільки один став законом.

Олег Ляшко пропустив 13% засідань і взяв участь у 46% голосувань. Нардеп подав 21 законопроект, з яких чотири стали законами.

Максим Бурбак не пропустив жодного засідання і взяв участь у 69% голосувань. Водночас він подав 26 проектів законів, з яких чотири стали законами.

Олег Березюк не відвідав 13% засідань і взяв участь у 72% голосувань. Нардеп подав 14 законопроектів, з яких один став законом.

Артур Герасимов був відсутній на 8% засідань, взяв участь у 89% голосувань і подав 18 законопроектів, з яких три стали законами.

Юрій Бойко пропустив 1% засідань, але взяв участь тільки у 7% голосувань. Нардеп подав всього два законопроекти, але один із них став законом.

Олександр Вілкул пропустив 61% засідань парламенту. Він взяв участь тільки в 10% голосувань, подав 18 проектів законів, але жоден з них не став законом.

Законотворчість: 25 проектів на день

Комітет виборців України фіксує високі темпи реєстрації законодавчого спаму у Верховній Раді: з лютого по липень 2018 року було зареєстровано 1118 проектів законів, тобто по 25 нових законопроектів на один день пленарного засідання.

За час роботи попередньої, сьомої сесії ВР, було зареєстровано 895 проектів законів.

Народні депутати подали 84% від всіх законопроектів, зареєстрованих під час восьмої сесії.

Загалом у Верховній Раді восьмого скликання зареєстровано рекордні 6,7 тис. проектів законів та 5 тис. постанов. Але лише 12% із поданих законопроектів стають законами.

Кілька десятків зареєстрованих законопроектів можна віднести до категорії передвиборчого популізму. Наприклад, з’явилося відразу шість законопроектів, спрямованих на забезпечення інтересів пенсіонерів: один законопроект пропонує вдвічі підвищити пенсії для сільських жителів, інший – спрямувати кошти від конфіскації товарів на митниці на підвищення пенсій. Але, за висновками експертного управління ВР та Міністерства фінансів, подібні ініціативи часто є нереалістичними.

Голова КВУ Олексій Кошель зазначає, що депутати мають право подавати стільки законопроектів, скільки вважають за потрібне і їхній зміст може бути будь-яким. Вирішити проблему можна обмеживши право законодавчої ініціативи для окремо взятих народних депутатів, тобто передбачити, що автором законопроекту може бути лише група депутатів у чисельності не менше, ніж найменша фракція – зараз це 19 осіб.

Під час восьмої сесії всього було ухвалено 56 законів. У середньому за один ухвалений закон голосували 245 народних депутатів.

Під час сесії закони ухвалювались в основному голосами нардепів від «Народного фронту», «Радикальної партії» та БПП, але майже не голосували «за» депутати «Опозиційного блоку».

Відсоток депутатів від кожної фракції чи групи, які голосували за ухвалені закони:

  • Опозиційний блок - 20%
  • Воля народу - 28%
  • Відродження - 29%
  • Батьківщина - 43%
  • Позафракційні - 45%
  • Самопоміч - 66%
  • БПП - 70%
  • Радикальна партія - 72%
  • Народний фронт - 78%

ТОП неякісних законопроектів

Порівняно з 2017 роком кількість законодавчого спаму зросла на 5%.

Головне науково-експертне управління апарату Верховної Ради надало експертні висновки щодо 160 законопроектів, і з них 99 (62%) рекомендувало відхилити чи повернути на доопрацювання, вказано на сайті проекту Комітету виборців «Дослівно».

Законопроекти найчастіше критикували через юридичну некоректність, суперечність чинним законодавчим актам чи взагалі зазначали, що в ухваленні окремого закону немає потреби.

Проект закону №8388

Автор: Сергій Каплін

Пропонує запровадити контроль над дотриманням норм моралі з боку майбутніх кандидатів у народні депутати. За висновком Головного науково-експертного управління, категорії моральності є етичними, а не правовими, тому законопроект є концептуально неприйнятним.

Проект закону  №8374

Автори: Дмитро Добродомов, Богдан Матківський, Андрій Антонищак, Олег Мусій

Вимагає від кандидатів у президенти зазначати у передвиборчій програмі, кого вони будуть подавати на посади міністра оборони, голови Нацбанку, голови СБУ та ін. На думку експертів, такі вимоги позбавлені правового сенсу.

Проект закону №7481

Автор: Сергій Міщенко

Передбачає можливість відкликання народних депутатів виборцями. На думку Головного науково-експертного управління, цей документ не узгоджується із Конституцією та розрахований на конституційні норми радянської доби.

Проект закону №7493

Автор: Сергій Шахов

Пропонує реєструвати кандидатів у депутати місцевих рад лише після проходження тестів на знання Конституції та окремих законів. На думку експертів, така позиція є сумнівною і суперечить природі представницького мандату місцевих депутатів.

Проект закону №8193

Автор: Станіслав Березкін

Вимагає враховувати розмір цін під час визначення прожиткового мінімуму. Експерти вважають, що у таких діях фактично немає сенсу, оскільки розмір прожиткового мінімуму затверджується в законі про Державний бюджет на відповідний рік.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів
Дата публікації новини: