Випадкова прикрість: організатори не дозволили парамотоциклісту завершити «Дакар»-2019
Італійський гонщик, якого на «Дакарі» супроводжували три гонщики-«примари», не зміг завершити гонку після непорозумінь з ASO
Для Ніколи Дутто не існує неможливого. Італієць, який після аварії під час перегонів на мотоциклі у 2010 році отримав травму хребта, яка позбавила його можливості ходити та рухати нижньою частиною тіла, цього року дебютував на «Дакарі».
Вперше в історії ралі-рейду участь у ньому взяв парамотогонщик, якого супроводжували три мушкетери: іспанці Пабло Торраль, Віктор Рівера та Джуліан Вілларубія. Але фіналу цієї пригоди, на жаль, не довелось стати щасливим.
На третьому етапі, від Сан-Хуан-де-Маркона до Арекіпи, протяжністю 468 км та спецділянкою у 331 км, який складався не лише з дюн, але й з феш-фешу, мотоцикл Рівери відмовив на 75 км. Після двох годин спроб відремонтувати байк група вирішила рухатись без нього.
Дутто зі своїм мотоциклом, який має спеціальну захисну конструкцію навколо ніг, потрібно принаймні два пілоти, щоб допомогти йому встати у випадку падіння. Тому було вирішено запитати на другій контрольній точці, перед початком нейтралізації, чи можуть вони їхати лише через ті контрольні точки, де слід відмічатись, а решту маршруту проїхати по дорозі.
Згідно з версією пілотів, гоночний комісар повідомив, що можна. Вілларубія, за плечима якого вісім «Дакарів», став говорити, що, наскільки йому відомо, це можливо, оскільки за регламентом, якщо пропустити більше трьох контрольних точок, де не потрібно робити відмітку у комісара, можна вибути з перегонів. Торраль знову запитав комісара, який зв’язався з гоночною дирекцією, та нібито отримав підтвердження, що все буде добре.
Дутто та його супутники прийняли слова комісара за дійсне та продовжили узгоджений рух: їхали по дорозі та відмічались тільки на контрольних точках, де були представники організатора, при цьому везли мотоцикл Вілларубія на буксирі 185 км.
Проте, коли вони прибули у табір Арекіпа, їм сказали, що вони зняті з перегонів, бо не набрали мінімальної кількості необхідних контрольних точок з автоматичною фіксацією (без комісара).
«Ми залишились поза гонкою через непорозуміння у правилах з ASO. Ми ніколи не думали про те, щоб відмовитись, або все кинути. Коли ми прибули до бівуаку, гоночний директор [Марк Дюкрок] повідомив нам, що нас зняли з гонки. Попри пояснення, які ми дали йому – що комісар дав нам дозвіл, - коли до нас приєднався Етьєн Лавінь (генеральний директор «Дакара»), він також підтвердив, що ми поза гонкою», - пояснив Вілларубія.
«Можливо, ми мали все одно дотримуватись правил, або, можливо, комісар щось неправильно розтлумачив, але ми не відмовлялися від перегонів».
Організатори пояснили, що вони сказали, що група не була дискваліфікована. Учасники просто не виконали спортивні правила змагання. Ситуацію, що виникла, організатори назвали «непорозумінням» під час спілкування комісара другої контрольної точки та пілотами.
У статті 19P2 регламенту «Дакара», в якому йдеться про мотоцикли та квадроцикли, встановлено: «У разі невиконання офіційного маршруту (послідовності пропущених проміжних точок маршруту, які можна вважати як скорочення маршруту, або будь-який інший нерегулярний маршрут, навіть якщо відсутні контрольні точки не будуть послідовними), штрафні санкції можуть досягати дискваліфікації, залежно від профілю етапу та кількості відсутніх кілометрів».
Після закінчення другого етапу, коли гоночна дирекція нагадала пілотам, що вони не можуть робити нотатки з додатковою інформацією у дорожніх книгах, які надає організація, Віктор Рівера дуже сильно критикував ASO у відео на Facebook. Це змусило декого припустити, що дискваліфікація стала певною відплатою гонщику з боку організаторів.
Будь-що, навіть не фінішувавши у «Дакарі», Дутто зробив історію, зламав перешкоди, надихнув тисячі людей і здійснив свою мрію змагатись у «Дакарі».
Коментарі — 0