Чому безпекові гарантії для України можуть стати пасткою
Безпекові позиції для України. Які ризики?
Проблема у тому, що вони вже зараз сприймаються як компенсація територіальних компромісів з боку нашої країни. Тобто, увʼязуються Заходом із поступками України як крок підтримки і формальної стабілізації.
Однак насправді гарантії безпеки повинні бути органічно «вшиті» у безпекову архітектуру довгострокового характеру як елемент стратегічного і дієвого стримування Росії.
Який є ризик? Безпекові позиції для України не повинні стати черговими декларативними папірцями, а фактично запрошенням для відстроченої ескалації з боку РФ, червоною доріжкою для неї.
Справа у тому що у ситуації нагнітання страху глобальної війни РФ проти країн НАТО, в останніх виникає спокуса дати Україні лише формальні гарантії, які можуть бути у підсумку інтерпретовані як фактичне заохочення РФ до майбутнього рецидиву нападу на Україну і відвернення від можливості нападу на країни НАТО.
Варіант у вигляді компонента так званої «стратегічної невизначеності», який би не дозволяв Москві чітко розуміти, якою мірою союзники готові будуть допомагати захищати Україну, теж може не спрацювати.
Адже, якщо сьогодні Захід відмовляється воювати з Росією на боці України, то немає підстав вірити, що така готовність у нього раптом з'явиться у разі нової ескалації після зупинки нинішньої війни. Путін це чудово розуміє.
Саме це є найскладнішим і найболючішим питанням у темі гарантій безпеки для України.
Читайте також:
- Хто реально може гарантувати безпеку України
- Гарантії безпеки для України: чи можлива стаття 5 НАТО без НАТО?
- Зеленський розповів, коли будуть готові напрацювання щодо гарантій безпеки
- Німеччина пояснила, які гарантії безпеки потрібні Україні у разі обміну територіями
- Президент Фінляндії назвав найкращого гаранта безпеки для України
Коментарі — 0