Міжнародну допомогу не можна направити на оборону? Глава Федерації роботодавців транспорту запропонував альтернативу

Міжнародну допомогу не можна направити на оборону? Глава Федерації роботодавців транспорту запропонував альтернативу
фото з відкритих джерел

Потрібно спрямувати частину міжнародної допомоги на фінансування пасажирських перевезень Укрзалізниці – ФРТУ

На час війни влада має запровадити мораторій на зростання тарифів державних монополій, а міжнародну допомогу, яка не може бути направлена Силам Оборони, спрямувати на виконання соціальних зобов’язань, насамперед – фінансування пасажирських перевезень Укрзалізниці. Таку думку висловив генеральний директор Федерації роботодавців транспорту Володимир Гусак під час обговорення тарифної політики державних компаній.

«Українські підприємства, і малі, і середні, і великі, зараз балансують на межі. Підвищення тарифів означатиме, що частина бізнесів просто не витримає, вони закриються і вже не зможуть відновитися після війни. Металурги ще тримаються, але багато виробництв уже зупиняються. Треба дати можливість їм вижити», – наголосив Гусак.

Водночас він нагадав, що держава має можливості залучати зовнішню допомогу, як пряму, так і кредитну, – тож фінансування збиткових пасажирських перевезень та відновлення інфраструктури Укрзалізниці повинно здійснюватися безпосередньо з держбюджету, а не за рахунок підвищення вантажних тарифів.

«Фінансування з держбюджету це ситуація win-win. Бо українські підприємства, по-перше, зможуть вижити, а по-друге - заплатити більше податків, які можна буде спрямувати вже без будь-яких обмежень на військові потреби», – підкреслив експерт.

Він також зауважив, що ФРТУ рішуче підтримує ідею звільнити Укрзалізницю від сплати податку на землю – це, на його переконання, дозволить компанії вивільнити кошти й направити їх на критичні потреби галузі. Крім того, у довгостроковій перспективі потрібно повернутися до питання анбандлінгу Укрзалізниці, та розділити пасажирські і вантажні перевезення.

Як відомо, Укрзалізниця виступила з ініціативою підвищити на 40% тарифи на вантажні перевезення. Водночас, проти виступили у Мінекономіки: там заявили, що перш ніж підвищувати тарифи на вантажні перевезення, Укрзалізниця має оновити тарифний збірник, який не переглядався з 2009 року. «Просто загальне підвищення тарифів не дасть ефекту. Частина вантажів піде на дороги або просто зникне через зупинку підприємств», – заявив міністр.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

План убити Меркель і Шольца зірвали в Німеччині
У Німеччині заарештовано праворадикала, який планував убити Меркель і Шольца
Зеленський висловив вдячність уряду Британії та прем'єру Стармеру
Зеленський подякував Британії за енергетичну підтримку України
Мерц закликає використовувати заморожені російські активи для підтримки України
Мерц розкрив деталі щоденних переговорів щодо російських активів для України
Андрій Хоркавий, засновник компанії KLR Bus
Андрій Хоркавий: Після війни Україна стане логістичним хабом Східної Європи promo
Тисячі польських медиків пройдуть військове навчання
Польща готує медиків до війни
Підвищення вантажного тарифу Укрзалізниці загрожує роботі критичних галузей: заява Асоціації добувників
Підвищення вантажного тарифу Укрзалізниці загрожує роботі критичних галузей: заява Асоціації добувників
Електричка ризького виробництва 1979 року курсує на маршрутах київської міської електрички
«Укрзалізниця» капітально відремонтувала чергову столичну електричку: що змінилося
«Укрзалізниця» готується підвищити на 40% вантажні тарифи на перевезення у 2026 році
«Укрзалізниця» вичерпала ресурс тарифних підвищень, компанії потрібні системні реформи – Федерація роботодавців транспорту
За словами депутата Гетманцева, МВФ є «якорем», від якого залежать інші міжнародні програми фінансування
Україні бракує $60 млрд: Гетманцев пояснив, чому МВФ – безальтернативний