«Укрзалізниці» треба переглянути фінансову політику: вона витрачає набагато більше, ніж заробляє – експерт

«Укрзалізниці» треба переглянути фінансову політику: вона витрачає набагато більше, ніж заробляє – експерт
«Укрзалізниця» має можливість поступово знизити вантажні тарифи у 2024-2025 роках
фото: uz.gov.ua

Витратна політика «Укрзалізниці» неефективна через «злиття» рентабельних та нерентабельних напрямів роботи – Оринчак

Вантажні тарифи «Укрзалізниці», перераховані у доларах, вже на 25-60% перевищують рівень 2019-2021 рр. Цей тарифний тиск з боку «Укрзалізниці» став серйозною перепоною для відновлення виробництва у багатьох галузях. Тому, для стимулювання розвитку промисловості та аграрної галузі, компанії слід переглянути фінансову політику, скоротити видатки та знизити тарифи на вантажні перевезення. Про це написала виконавча директорка Національної Асоціації добувної промисловості України (НАДПУ) Ксенія Оринчак.

«Укрзалізниця» мотивує необхідність уніфікації тарифів збитковістю перевезень окремих вантажів. Однак це є маніпуляцією з боку керівництва, спрямованою на перекладання витрат через неефективність компанії на вантажовласників. Збитковість вантажів виникає через постійне зростання витрат компанії, більшість із яких не мають стосунку до конкретного вантажу. Адже всі витрати компанії, зокрема на вантажні та пасажирські перевезення, утримання колій, вокзалів, малодіяльних станцій, ремонти пасажирських вагонів, депо та адміністративні витрати, зливаються в один загальний фонд», – пояснила експертка.

За її словами, у першій половині 2024 року дохід від вантажних перевезень склав 43 млрд грн, що на 17% більше (+6,5 млрд грн) порівняно з аналогічним періодом 2023 року, коли порти були закриті. Це дозволило «Укрзалізниці» отримати прибуток у розмірі 3,1 млрд грн у першій половині 2024 року, хоча за той самий період 2023 року прибуток складав 4,8 млрд грн.

«Ця ситуація свідчить про те, що витрати «Укрзалізниці» зростають швидше за її доходи, що є тривожним сигналом і вимагає негайного перегляду витратної політики. Керівництву «Укрзалізниці» у нинішніх реаліях варто змінити підхід до управління, відмовившись від стратегії, яка полягає у постійному підвищенні тарифів для покриття витрат. Натомість слід зосередитися на підвищенні операційної ефективності та оптимізації витрат», – зауважила Оринчак.

Вона також підкреслила, що «Укрзалізниця» має можливість поступово знизити вантажні тарифи у 2024-2025 рр. на 15%, зберігаючи при цьому рентабельність і прибутковість.

«Це допоможе відновленню конкурентоспроможності «Укрзалізниці» та розширенню вантажної бази за рахунок повернення на залізницю вантажів з сегмента автоперевезень. На більш глобальному рівні зниження вантажних тарифів сприятиме відновленню конкурентоспроможності українських експортерів, зменшенню фінансового навантаження на бізнес та стабілізації української економіки у цілому», – резюмувала експерт.

Читайте також:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

На станції Дорохуськ буде здійснюватися пересадка на польські поїзди до та з Варшави
«Укрзалізниця» попередила про обмеження руху деяких поїздів до Польщі
Голова наглядової ради «Серця Азовсталі» Наталія Ємченко
Проєкт «Серце Азовсталі» запровадить в Україні американські практики посттравматичного зростання ветеранів
Через «Дію» заброньовано вже 160 тис. працівників: де найбільше
Через «Дію» заброньовано вже 160 тис. працівників: де найбільше
Вилучені живі медичні п'явки у аеропорту Стамбула
Росіянин намагався провезти 20 тис. п'явок до Туреччини: що йому загрожує
Знання штучного інтелекту і технологій виходять на перший план у роботі
Найкращі професії майбутнього: які навички будуть необхідні та на що звернути увагу
Олаф Шольц (ліворуч) та Кір Стармер зустрічаються сьогодні
Надання військової допомоги Україні: британський прем'єр пояснив, чого чекати
«Українські вертольоти» допомогли дітям загиблих Героїв підготуватися до школи
«Українські вертольоти» допомогли дітям загиблих Героїв підготуватися до школи соціальний проєкт
Основні збитки «Укрзалізниці» формують якраз не вантажні перевезення, рентабельність яких у 2023 році становила плюс 27%, а пасажирські, збиток від яких у 2024 році може скласти 20 мільярдів гривень
Керівниця Асоціації видобувників оцінила наслідки підвищення залізничних тарифів
Готельно-відпочинковий комплекс компанії «Нормаз плаза», яка перебуває під контролем Зіновія Козицького
Голова Львівської ОВА виділив бюджетні мільйони на дорогу до готелю свого батька – ЗМІ
Дата публікації новини: