Якщо «Укрзалізниця» підвищить вантажні тарифи на 37%, возити їй буде нічого – «АрселорМіттал»

Якщо «Укрзалізниця» підвищить вантажні тарифи на 37%, возити їй буде нічого – «АрселорМіттал»
У 2026 році «Укрзалізниця» планує підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 37%
фото: glavcom.ua

«АрселорМіттал»: підвищення вантажних тарифів «Укрзалізниці» на 37% – це руйнація металургії

Підвищення вантажних залізничних тарифів на 37% може призвести до катастрофічних наслідків для української металургії. Про це заявив директор департаменту публічних закупівель «АрселорМіттал Кривий Ріг» Олександр Білянський, коментуючи ініціативу «УЗ».

За його словами, для підприємства таке зростання тарифів обернеться 1,1 млрд грн ($26,5 млн) збитків на рік. Загальні витрати компанії на перевезення сягнуть $129 млн, адже для виробництва 8 млн тонн продукції потрібно транспортувати величезні обсяги сировини й готових товарів.

«Ми фактично перекладаємо ефективність або неефективність державних компаній на плечі бізнесу. Це точно не європейський підхід і не клієнтоорієнтована модель», – наголосив Білянський.

Він зазначив, що проблема полягає у відсутності прогнозованості та прозорості у тарифоутворенні. Бізнес очікує зрозумілу фінансову звітність «Укрзалізниці», реальну оцінку витрат та довгострокове планування, а не щорічні різкі рішення «з-під поли».

«Уже були індексації у 2021–2022 роках, тепер 37%, через два роки – ще 50%. Це шлях у нікуди. Нам потрібна нова модель, яка базується на трьох принципах: прозора звітність, операційна ефективність та прогнозованість. Інакше 37% індексації стане руйнацією галузі. Закінчиться тим, що просто буде нічого возити», – резюмував топменеджер.

Раніше бізнес асоціації України закликали уряд закласти у держбюджеті-2026 компенсацію для «Укрзалізниці» за збиткові пасажирські перевезення, щоб уникнути чергового перекладення цих збитків на вантажовідправника. У ЄБА також підкреслили, що ця модель крос-субсидування суперечить європейській практиці та знижує конкурентоздатність вантажовласників. Також там порадили скасувати земельний податок для «УЗ», адже його не існує у жодній розвинутій країні.

Як стало відомо, у 2026 році «Укрзалізниця» планує підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення на 37%, щоб покрити зростаючі збитки від пасажирських перевезень. Водночас, за підрахунками економістів, таке підвищення може призвести до падіння вантажної бази на 15%, що дасть «УЗ» лише близько 12 млрд грн додаткових доходів. Водночас, втрати для економіки складуть 96 млрд грн ВВП та 36 млрд грн податкових надходжень.

Читайте також:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Наразі заборгованість НЕК «Укренерго» перед підприємством «Гарантований покупець» становить 16,3 млрд грн
Виплата боргів зеленим інвесторам буде стимулювати відновлення енергетики – учасник ринку
Українців чекають деякі зміни з 1 вересня
Виплати вчителям, бодікамери для працівників ТЦК: що зміниться з 1 вересня
США пригрозили Індії митами через закупівлю російської нафти
Побачимо, скільки ви протримаєтесь: міністр фінансів США про мита проти Індії
Українці продовжують приїжджати, але муніципалітети ледве справляються з прийомом
Нідерланди заявляють, що для нових біженців з України вже немає місця
Після інтеграції Україна стане невеликою частиною великого європейського ринку
Україна має остаточно скасувати прайс-кепи, щоб увійти до європейського енергоринку – експерт
У серпні Дональд Трамп запровадив 50% тариф на постачання російської нафти в Індію
Індія продовжить купувати російську нафту попри вимоги Трампа – Bloomberg
Абоненти «Київстар» з 24 вересня відчують підвищення тарифів на деякі популярні пакети послуг
«Київстар» підвищує тарифи: як зміниться вартість послуг
Наглядова рада «Укренерго» звільнила все керівництво компанії. Нардеп Кучеренко б'є на сполох
Наглядова рада «Укренерго» звільнила все керівництво компанії. Нардеп Кучеренко б'є на сполох
«Укрзалізниця» ініціює підвищення вантажних тарифів на 37%
Підвищення тарифів на вантажні перевезення згубне для економіки і самої «Укрзалізниці» – Асоціація добувної промисловості