Схема на дорогах Києва: у кошторисі ремонту «заховалися» зайві 8 млн грн лише на одній суміші

Схема на дорогах Києва: у кошторисі ремонту «заховалися» зайві 8 млн грн лише на одній суміші
«Київавтодор» два тижні не наважається укласти угоду з «Автострадою», хоча ще 16 вересня визнав її переможцем торгів
фото з відкритих джерел

Скандальний ремонт Харківського шосе в Києві виявився у 12 разів дорожчим за попередній проєкт

Ремонт однієї з вулиць у спальному районі Києва за 1,26 млрд грн міг би стати найбільшим тендером за останній час, але «Київавтодор» вже два тижні не наважиться укласти угоду з «Автострадою», хоча ще 16 вересня визнав її переможцем торгів. Про це йдеться у журналістському розслідуванні «Наших грошей», інформує «Главком».

Можливо, «Київавтодор» зволікає через скандал, який може виникнути, адже, за словами розслідувачів, йдеться про укатування в тиловий асфальт великої суми грошей на фоні бюджетного дефіциту для виплати зарплат військовим.

Ділянка дороги, яку планується ремонтувати
Ділянка дороги, яку планується ремонтувати
фото: «Наші гроші»

Кошторис справді виглядає «по-багатому», йдеться у розслідуванні. 1,26 млрд грн за п’ятикілометрову ділянку дороги це по чверті мільярда за кілометр, що значно дорожче від звичайного асфальтування. Наприклад, неподалік «Київавтодор» замовив асфальтування кілометрової ділянки вулиці Драгоманова і вона обійшлась усього у 40 млн грн.

Журналісти пригадалм, що при Януковичу Харківське шосе вже збирались ремонтувати. Тоді голова КМДА Попов затвердив проєкт ціною 101 млн в цінах 2011 року, коли долар коштував 8 грн, тобто вп’ятеро менше нинішнього. Однак новий проєкт коштуватиме не в п’ятеро, в у 12 разів дорожче за попередній. Можливо тому, що в нього додали більше змін, які вже критикують. Зокрема, за даними розслідувачів, йдеться про розширення вулиці і створення ледь не хайвею посеред спальника. Тобто через дорогу є багато переходів з світлофорами, а значить підвищується небезпека ДТП.

Також у розслідування повідомляється, що у запланованому ремонті навіть після тендеру з 10% знижкою від очікуваної ціни залишилось забагато маржі.

Журналісти проаналізували кошториси і переможця «Автостради», і програвшої «Автомагістралі-Південь». (Ціни будматеріалів у «Автостради» в сумі дешевше на 100 млн грн, ще на 40 млн грн менше коштує перевезення грунту, металу, тротуарної плитки та сміття).

Відпускні ціни будматеріалів в кошторисах не здаються екстравагантними. Відвертих завищень в два-три рази тут нема, йдеться у дослідженні, але насправді в них зашиті хороші гроші, які на таких обсягах можуть приносити хороший прибуток.

Журналісти навели для прикладу ціну щебенево-піщаної суміші С-5 (далі ЩПС) – це звичайна суміш піску зі щебнем, яку засипають на «дно» дороги і зверху вже закривають асфальтом. Держпідриємство «Нірі», яке знаходиться у віданні Агентства відновлення, веде базу даних з цінами будматеріалів. В ній середня ціна ЩПС для Київщини – 910 грн за кубометр.

У програвшої «Автомагістралі-Південь» ціна ЩПС була 854 грн (тут і далі ціни з ПДВ та без урахування доставки, яка в кошторисі вказана окремо). У «Автостради» – 750 грн. Але у журналістів виникло питання до самого моніторингу. За їхніми словами, «Нірі» для розрахунку середньої ціни 910 грн вніс в свою базу три пропозиції суміші по 225 грн і відразу 12 пропозицій від 1000 до 1100 грн. На думку розслідувачів, дорогі пропозиції – це «просто папірці, які постачальники надавали для державного моніторингу саме з метою завищити в ньому середній показник». Адже, пояснюють вони, чим вище середнє – тим вище ти потім можеш підняти ціну на будматеріал у своєму кошторисі і мати алібі від державного моніторингу, в якому на основі твоїх даних і завищена ціна. За даними розслідувачів, 12 пропозицій ціною понад 1000 грн ініціативно подали споріднені компанії «Київшляхбуд» і «Ростдорстрой», які є одними з найбільших підрядників по ремонту доріг в Києві. Ще одну коштовну пропозицію додав сам «Нірі» з посиланням на дані іншого популярного підрядника «Онур». І лише три дешевих пропозиції подала Служба відновлення Київщини з посиланням на виробника щебеню. 

За даними моніторингу того ж «Нірі», наведених журналістами, у сусідніх областях, що оточують Київ зі сходу, півдня і заходу, ця суміш значно дешевша. ЩПС для ремонту Харківського шосе потрібно 38 тис. кубометрів. Відтак на неї в кошторисі припадає 29 млн грн по ціні 910 грн за кубометр. Розслідувачі взяли середню ціну по областях – 550 грн і у розрахунку кошторису  вартість ЩПС знизилася з 21 до 29 млн грн. Тобто, лише по цьому рядочку в кошторисі найдешевшої пропозиції на тендері маємо 8 млн грн маржі, пишуть розслідувачі і зауважують, що рядочків там багато.

Середня ціна ЩПС С5 у регіонах, за даними «Нірі», грн за кубометр
Середня ціна ЩПС С5 у регіонах, за даними «Нірі», грн за кубометр
інфографіка: «Наші гроші»

Розслідувачі зауважили, це все формально законно. «Київатодор» спочатку замовив проєкт товариству з обмеженою відповідальністю «Інститут проектування інфраструктури транспорту», потім проєкт пройшов експертизу у ТОВ «Експерт проект груп». Так і затвердили очікувану вартість ремонту 1,40 млрд грн. Тож «Автострада» своїми цінами ще й формальну економію принесла – її пропозиція розміром 1,26 млрд грн нижча від очікуваної на 10%. Тобто формально можна говорити, що Кличко і Шкіль зекономили майже 150 млн грн, додають журналісти.

Раніше повідомлялося, що Київ готує масштабний ремонт доріг у 2025 році. Генеральний директор КК «Київавтодор» «Главком» писав, на яких об'єктах будуть зосереджені основні зусилля.

До слова, 18 лютого, Кабмін затвердив порядок використання коштів на розвиток і утримання доріг і виділив 12,6 млрд грн на дороги у 2025 році.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

У Києві працює ППО
Київ та область атакують ворожі дрони, працює ППО
Вікторії Гребенюк було 32 роки
У Києві під час атаки РФ загинула жінка та її двомісячний малюк: що про них відомо
До робіт залучалися близько 130 рятувальників та 21 одиниця техніки ДСНС
Удар по Києву 7 вересня. Рятувальники завершили роботи у Святошинському районі
Посадовиці загрожує позбавлення волі на строк до шести років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років
Переплата 850 тис. грн за протипожежне обладнання: посадовиця Святошинської РДА отримала підозру
Завершити основні будівельні роботи заплановано до кінця 2025 року
Капремонт шляхопроводу на вул. Полярній. Будівельники показали, що вже зроблено
Аліна Олійник отримала посвідчення майстра спорту України з таеквон-До ІТФ
Учениця столичного ліцею здобула звання майстра спорту України з таеквон-до
Земельна ділянка на Жуковому острові, якою хотіли заволодіти, має площу 11 га та орієнтовну вартість понад 40 млн грн
Захоплення земель на Жуковому острові: підозру отримав один з учасників схеми
За підпал авто затриманому загрожує покарання у вигляді позбавлення волі строком до десяти років
Спалив пікап, прийнявши його за військовий. Поліція затримала киянина, який працював на РФ
Кличко скасував пленарне засідання Київради, заплановане на 25 вересня
Депутат Київради назвав причину скасування сьогоднішнього пленарного засідання