Гендиректор Федерації роботодавців транспорту пояснив, чому держава має дотувати пасажирські перевезення залізницею

Гендиректор Федерації роботодавців транспорту пояснив, чому держава має дотувати пасажирські перевезення залізницею

Держава має передбачити в бюджеті дотації для пасажирських перевезень Укрзалізниці – Гусак

Держава має запровадити прямі бюджетні дотації для Укрзалізниці на покриття збитків від пасажирських перевезень. Такий крок є економічно обґрунтованим і дозволить уникнути непропорційного навантаження на бізнес через підвищення тарифів на вантажні перевезення. Про це сказав генеральний директор Федерації роботодавців транспорту України Володимир Гусак.

«В Укрзалізниці немає збитків від вантажних перевезень – навпаки, це надзвичайно прибутковий напрям. А ось пасажирські перевезення формують значні збитки, оскільки ціна квитків з політичних міркувань стримується і не покриває собівартості», – зазначив він.

За його словами, нині застосовується механізм кроссубсидування, коли прибутки з вантажних перевезень покривають збитки пасажирських. У 2023 році ці збитки сягнули близько 20 млн грн. При цьому дотація з держбюджету на покриття різниці між собівартістю пасажирських перевезень і вартістю квитка – це нормальна європейська практика, яка дозволить зберегти доступність залізничного транспорту для громадян.

«Більш доцільний і зважений з економічної точки зору підхід – це саме пряма дотація з державного бюджету від держави до Укрзалізниці на зниження вартості пасажирських перевезень. Тобто, якщо держава, насамперед держава, вважає, що ці перевезення є соціально чутливими, і тому вартість їх має бути низькою, тому держава і має виділити на це дотацію. Пасажирські залізничні перевезення зараз дійсно є соціально чутливими – особливо зважаючи на війну і на те, що в Україні немає авіасполучення. Тобто, Укрзалізниця є ледь не єдиним способом для людей кудись дістатися», – підкреслив експерт.

Він підкреслив, що кроссубсидування пасажирських перевезень шкодить економіці загалом, оскільки спонукає до підвищення тарифів для промислових вантажовідправників.

«Це викривляє економічні стимули, негативно впливає на українських виробників і може призводити до зупинки підприємств. Особливо в умовах війни, коли вони й так працюють у складних умовах», – наголосив експерт.

Нагадаємо, раніше Європейська Бізнес Асоціація звернулася до віцепрем’єра Олексія Кулеби з закликом включити у Держбюджет-2026 субсидію для Укрзалізниці на покриття збитків від пасажирських перевезень. Наразі ці витрати покриваються за рахунок вантажних перевезень, що суперечить європейським практикам.

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

У 2024 році збитки «Укрзалізниці» від пасажирських перевезень перевищили 18 млрд грн
ЄБА закликала Кулебу включити видатки на пасажирські перевезення «Укрзалізниці» до бюджету на 2026 рік: проблема критична
За попередніми даними, борт летів до Нідерландів.
В одному з аеропортів Лондона розбився літак
Nvidia становить 7,5% індексу S&P 500
Історичний рекорд. Капіталізація Nvidia сягнула $4 трлн
Нині водогін від річки Інгулець до Південного водосховища де-юре не введено в експлуатацію, але ним користуються мешканці Кривого Рогу
Золоті труби. Будівництво водогону до рідного міста Зеленського завершилося скандалом Війна і бізнес
Україна має завершити призначення нового директора БЕБ до кінця липня
Призначення голови БЕБ. Бізнес звернувся до уряду з вимогою
За словами Кравченка, закриті провадження «роками не розслідувалися»
Генпрокурор повідомив про закриття тисячі кримінальних проваджень проти бізнесу
У результаті нічної негоди на території Угорщини та Словаччини призупинено рух поїздів
«Укрзалізниця» повідомила про серйозну затримку низки рейсів через штормову погоду
«Укрзалізниця» виступила з ініціативою підвищити тарифи на перевезення вантажів у контейнерах вагою брутто понад 26 тонн
Стимули замість підвищення тарифів: Світовий банк рекомендував Україні розвивати контейнерні залізничні перевезення
Збитки від незаконного переоформлення активів складають понад 124 млн грн
Викрито схему виведення групи надровидобувних компаній з-під санкцій РНБО