Питання вантажних тарифів «Укрзалізниці» це питання шкоди державному бюджету – експерт

Питання вантажних тарифів «Укрзалізниці» це питання шкоди державному бюджету – експерт
«Укрзалізниця» пропонує підвищити вантажні тарифи на 37%
фото: glavcom.ua

Підвищення вантажних тарифів може врятувати одну «Укрзалізницю», але ударить по всьому державному бюджету – експерт

Питання підвищення вантажних тарифів «Укрзалізниці» потребує всебічного аналізу, адже відіб’ється на стані державного бюджету та економіки. Про це заявив директор з транспорту «Ост-Вест Логістік Нетцверк» Микола Сайгак, коментуючи ініціативу щодо підвищення тарифу на вантажі на 37%, яке ініціювала держкомпанія.

«Мінрозвитку розбираються в ситуації. Вони розуміють, що просто махнути шашкою і прийняти те, що пропонує «Укрзалізниця», – це, можливо, завдасть більше шкоди для бізнесу і для державного бюджету в найближчі місяці. Питання, що ми робимо краще одному дотаційному підприємству, але завдаємо шкоди взагалі держбюджету. Тому проводяться зараз консультації з тим самим бізнесом і в «Укрзалізниці», розглядаються всі питання. Наскільки я розумію, зараз дуже суттєвий тиск на Укрзалізницю щодо питання зменшення непродуктивних витрат», – зауважив Сайгак.

За його словами, «Укрзалізниця» в умовах війни працює максимально ефективно. Водночас, є певні дії з боку компанії, які викликають у бізнесу запитання.

«Укрзалізниця» працює над зменшенням своїх невиробничих витрат, і це, безперечно, плюс. Можливо, з часом ми вийдемо на ту позицію, що «Укрзалізниця» до максимуму зменшить свої непродуктивні витрати, і тоді буде сенс переглянути їхні потреби. Адже тоді те, на скільки вони хочуть збільшити тарифи, вже буде якось коригуватися з тим, на що погоджується і що може витягнути бізнес. І ми знайдемо якусь золоту середину», – підкреслив Сайгак.

Водночас він підкреслив, що лібералізація ринку залізничних перевезень також зробить свій внесок: вона нав’яже «Укрзалізниці» конкуренцію, і змусить державного монополіста надавати якісніші послуги.

«УЗ» проводила опитування, наскільки всі задоволені якістю послуг, які питання виникають. І там, чесно кажучи, рейтинг задоволеності клієнтів дуже низький, дуже. Близько 67% клієнтів незадоволені роботою «Укрзалізниці». Основні питання – відсутність інформування щодо дислокації вагонів; неможливість отримати інформацію про стан вагона, постійні проблеми з нарахуваннями від «Укрзалізниці», в яких важко розібратися. Часто трапляються помилки з боку представників «Укрзалізниці» на місцях, які роблять ці нарахування, і тоді це питання до умовно якісного складу працівників. Тож питання є. Але «Укрзалізниця» відкрита до діалогу з бізнесом, і такі зустрічі дуже важливі. Напевно, ми все-таки на правильній доріжці і рухаємося кудись в правильному напрямку», – резюмував експерт.

Нагадаємо, нещодавно «Укрзалізницю» звинуватили у тарифних маніпуляціях у напрямку портів: компанія почала запроваджувати нові коефіцієнти до тарифу в залежності від того, до якого порту направляється вантаж. В результаті найбільший приватний інвестор України, підприємство «АрселорМіталл Кривий Ріг», пригрозило «Укрзалізниці» судовим позовом – адже такі зміни штучні і безпідставні, і є зловживанням монопольним становищем.

Іде завантаження...
Показати більше коментарів