Запровадження підвищувальних коефіцієнтів до залізничних тарифів суперечить законодавству – експерт

Запровадження підвищувальних коефіцієнтів до залізничних тарифів суперечить законодавству – експерт
Система тарифів «Укрзалізниці» прив'язана до чітких географічних відстаней, зазначив Сергій Вовк
фото: glavcom.ua

Система тарифів «Укрзалізниці» привʼязана до відстані, спроба запровадити коефіцієнти це порушення закону – Вовк

Введення підвищуючих коефіцієнтів до залізничних тарифів залежно від напрямку, яке наразі ініціює «Укрзалізниця» – це питання не тільки справедливості, але й відповідності законодавчому і регуляторному полю, яке є сьогодні в Україні. Про це заявив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

«По-перше, система тарифів «Укрзалізниці» прив’язана до чітких географічних відстаней. Коли є намагання якимось чином обійти цей фактор, то це створює просто неринкові переваги для якихось портів, і платити за це мають у першу чергу вантажовідправники інших портів, що порушує поточне антимонопольне законодавство і взагалі нормальні принципи конкуренції. На мою думку, система, якщо вона запрацює, може бути оскаржена в суді, в Антимонопольному комітеті», – пояснив експерт.

Та найголовніше – що ця ініціатива допускає дуже багато різних зловживань, підкреслив Вовк.

«Незрозуміло, чому, наприклад, одним портам надається перевага, а інші мають за це платити. Тобто, це ящик Пандори, який дуже просто відкрити, але потім дуже складно закрити. Тому я думаю, це точно не той механізм, який може мати велике майбутнє. Якщо дійсно є бажання у влади чи у держави підтримки якихось пріоритетних зон чи пріоритетних напрямків, то є опрацьований вже механізм, який працював у минулому році, – це механізм через дотацію. Саме таким чином було вирішено питання стимулювання вивезення з прифронтових територій. Він зрозумілий, зрозуміло, як ним користуватися, він відповідає законодавству, його можна використовувати. А ця історія з коефіцієнтами, по-перше, ще не була обнародувана, але вона виглядає дуже сумнівною», – переконаний експерт.

Нагадаємо, раніше Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) заявила, що запровадження підвищуючих коефіцієнтів до залізничних тарифів залежно від напрямку фактично є формою вибіркової дискримінації, яка створює штучну нерівність між споживачами послуг залізниці та суперечить основоположним нормам антимонопольного регулювання, тому Міністерство розвитку має відхилити цю ініціативу.

Читайте також:

Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Трамп неодноразово критикував Іспанію за спроби уникнути нового цільового показника НАТО в 5%
«Ми змусимо їх заплатити». Трамп пригрозив Іспанії покаранням
«Укрзалізниця» пропонує підвищити вантажні тарифи на 37%
Підвищуючі коефіцієнти до залізничних тарифів – це фіскальний тиск, а не елемент прозорої тарифної політики – ICC Ukraine
Домбровскіс: Ми вважаємо за краще знайти взаємоприйнятне рішення і в певному сенсі зняти торговельну напруженість
ЄС пригрозив заходами у відповідь, якщо торговельні переговори зі США проваляться
«Укрзалізниця» ініціювала підвищення вантажних тарифів на 37%
Глава Федерації роботодавців транспорту: «Укрзалізниця» порушує антимонопольне законодавство
17 січня 2025 року НАБУ та САП повідомили Бондарю про підозру за можливу причетність до корупції
Справа про закупівлі «Укрзалізниці». Суд залишив під вартою нардепа Бондаря
Європа хоче обмежити у правах пасажирів літаків
Затримка авіарейсів: ЄС може обмежити компенсації для пасажирів
Головні новини ночі проти 4 червня
Удар по Харкову, Південна Корея обрала президента: головне за ніч
Усі, хто до 4 травня 2024 року отримав рішення про обмежену придатність до військової служби, мають пройти повторну військово-лікарську комісію
Нові ліміти на банківські перекази та повторна ВЛК: що зміниться з 1 червня
Згодом американський лідер у Truth Social написав, що 50% мита на сталь та алюміній набудуть чинності вже 4 червня
Трамп оголосив про намір подвоїти мита на сталь та алюміній до 50%