Перший міністр транспорту незалежної України звернувся до Укрзалізниці

 Перший міністр транспорту незалежної України звернувся до Укрзалізниці

Федерація роботодавців транспорту, як очолює Орест Климпуш, закликала Укрзалізницю не підвищувати тарифи на всі контейнерні перевезення

Україна інтегрується у ЄС, і для цього створює розвинуту логістичну мережу контейнерних перевезень, адже це є запорукою збільшення експорту та виробництва в Україні. Але тарифні умови, які створила Укрзалізниця для стимулювання контейнерних перевезень і збільшення торгівлі з ЄС, окремі компанії стали використовувати для розмивання доходної бази УЗ від перевезення навалочних вантажів в морські порти України. Вони використовують контейнери не як форму міжнародного перевезення, а як тару для оптимізації вантажного тарифу по Україні. Це потрібно наводити лад, і виправляти диспропорції в потребах ринку і рухомого складу. Про це заявив голова Федерації роботодавців транспорту України, перший міністр транспорту України Орест Климпуш.

«Рішенням має бути коригування тарифів при перевезенні контейнерів в межах України (по внутрішнім накладним) та збереження існуючої системи тарифів при відправках контейнерів в міжнародних залізничних перевезеннях (по СМГС/ЦІМ). Такий підхід дозволить Укрзалізниці отримати додаткові доходи від зростання контейнерного вантажопотоку, і в той же час – не буде нести загроз для подальшої інтеграції української та європейської транспортних систем та забезпечення потреб двосторонньої торгівлі», – зауважив Климпуш.

Наразі Укрзалізниця ініціювала просто підвищення вартості залізничних перевезень у контейнерах з масою брутто понад 26 тис т – у компанії аргументують це необхідністю зближення вартості перевезень у контейнерах та спеціалізованому рухомому складі, і розраховують отримати додаткові тарифні надходження. Але за такого підходу буде нівельована головна перевага, яка стимулює розвиток залізничних контейнерних перевезень, та перешкоджає інтеграції України в ЄС, зауважив Климпуш.

«Без перебільшення, розвиток залізничних контейнерних перевезень є стратегічно важливим для УЗ вектором розвитку вантажної вертикалі – вихід на нові ринки інтермодальних перевезень та діяльності закордоном для залучення нових клієнтів та вантажопотоків. Зараз ринок контейнерних перевезень є одним з небагатьох, що демонструє стабільне зростання в середньому на 6% в рік і має позитивний прогноз на горизонті 2030 року. При цьому історично основна частина контейнерів в Україні транспортується автомобільним транспортом, однак частка таких перевезень скорочується з 65-70% у 2014 році до 57% у 2024 році і залізниця поступово збільшує свою частку – це дуже позитивний тренд», – наголосив експерт.

Як відомо, Укрзалізниця також вчергове заявила про прагнення підняти тарифи на вантажні перевезення. На цей раз посадовці УЗ пропонують це назвати не підвищенням, а «індексацією», і хочуть домогтись збільшення тарифу на 20-40%.

Коментарі

Коментарі тимчасово закрито з технічних причин

Свої повідомлення ви можете надсилати на електронну пошту редакції [email protected]
Іде завантаження...
Показати більше коментарів