Глава Аудиторської служби пояснила, що заважає перевіряти будівельні роботи

Глава Аудиторської служби пояснила, що заважає перевіряти будівельні роботи
Голова Державної аудиторської служби Алла Басалаєва
фото з відкритих джерел

Комерційна таємниця закриває аудиторам доступ до перевірки будівельних робіт – Басалаєва

Деталі показників вартості будівництва та ремонту доріг мають бути відкритими для громадськості. Про це заявила голова Державної аудиторської служби Алла Басалаєва. Щоб вдосконалити та зробити прозорою цю систему, за ініціативи ДАСУ наприкінці 2023 року у Державному агентстві відновлення та розвитку інфраструктури було створено відповідну робочу групу.

«Позиція Державної аудиторської служби незмінна: укрупнені показники вартості мають бути розшифрованими та відкритими для громадськості. А також контролюючим органам мають надаватися всі документи, які підтверджують виконання робіт, розрахованих на підставі УПВ», – зазначила Басалаєва.

Вона відзначила, що після реформи дорожнього будівництва, проведеної у 2022 році, дороги будуються швидше. Але проконтролювати якість робіт стало важче. 

Це пов’язано з укрупненням показників вартості (УПВ), які об’єднують кілька видів робіт без розшифровки, якими технікою, матеріалами та трудовими ресурсами вони виконуються. Всі ці деталі віднесені до комерційної таємниці. І це дозволяє замовникам і підрядникам не надавати підтверджуючих документів щодо технологій будівництва. 

«Сьогодні будівельні роботи намагаються вести швидко, але вони – з «багатьма невідомими»… Комерційна таємниця закриває аудиторам доступ до перевірки будь-яких документів. Адже у нормативних положеннях, на базі яких почали застосовуватися УПВ, міститься формулювання: «будь-які підтверджуючі документи та розрахунки не надаються», – відзначає Басалаєва.

Водночас норму прибутку у будівництві прив’язали до вартості будматеріалів. І на думку ДАСУ, підрядник може завищувати ціну на них, закладаючи собі більший прибуток.

При цьому база даних цін на дорожні роботи, яку підтримує державна наукова установа, ґрунтується на комерційних пропозиціях, які неможливо перевірити та проаналізувати. І через це також можливе завищення цін з боку будівельних компаній.

ДАСУ прийшла до таких висновків, провівши аудит «Укравтодору» та ревізію регіональних підрозділів Агентства минулого року.

Читайте також:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Дмитро Перов
«Ковальска» проти активістів, які захищають історичну забудову. Суд провів підготовче засідання
Федеральний уряд Німеччини хоче включити витрати на інфраструктуру в оборонний бюджет
Німеччина йде на хитрощі, щоб досягти потрібного НАТО показника витрат на оборону
Окупанти 1 червня вдарили по Дніпровській гідроелектростанції
Рух Дніпровською ГЕС буде обмежено: поліція повідомила деталі
Заповітів побільшало на 16,2% порівняно з минулим роком
Українці стали частіше оформляти спадщину та лишати заповіти: статистика
Система EES призначена для заміни традиційного штампування паспортів у межах Шенгенської зони
ЄС змінює правила в'їзду до Шенгенської зони: подробиці
Військовозобов'язані, у яких неповнорідний брат чи сестра загинули або зникли безвісти на війні, отримали відстрочку
Вісім категорій чоловіків втратили право на відстрочку: кому у вересні можуть дати повістку
«Київавтодор» просить враховувати обмеження під час планування маршруту
У Києві на кілька днів обмежать рух Оболонським проспектом (схема)
Європейці обирають Данію, бо можна одружитись без паперової тяганини
Данія стала європейським Лас-Вегасом для швидких одружень – Bloomberg
За словами мешканки села, «дорогою ніхто не займається вже 20 років, нею їздити неможливо»
В «уральській Швейцарії» селяни ігнорують вибори губернатора через відсутність дороги