«Укрзалізниця» має надати економічні розрахунки щодо свого тарифоутворення – експерт

«Укрзалізниця» має надати економічні розрахунки щодо свого тарифоутворення – експерт
Експерт: «Укрзалізниця» має комунікувати з бізнесом і обгрунтовувати свої тарифи, а не просто озвучувати свої «хотілки»
фото з відкритих джерел

Протягом дев’яти місяців поточного року «Укрзалізниця» перевезла 131,9 млн т вантажів, що на 23,3% більше показника аналогічного періоду торік

Бізнес готовий до дискусії щодо тарифу на вантажні залізничні перевезення, якщо «Укрзалізниця» надасть необхідні розрахунки та обгрунтує підвищення. Але комунікація з компанією фактично відсутня, так само як і пояснення зростаючих витрат. Про це заявила голова галузевої ради Федерації металургів України Олена Колесникова, коментуючи ініціативу «Укрзалізниці» щодо гармонізації тарифу на вантажні перевезення, яка призведе до їх підвищення.

«Якби ми отримали модель розрахунків, ми б побачили, що вирішити і проблеми «Укрзалізниці», якщо вони насправді є, і проблеми компаній, які перевозять свою продукцію, можна шляхом зменшення тарифу, а не підвищення. Ми бачимо потенціал до зниження тарифу. Але розрахунків нам не дають жодних! Зате в «Укрзалізниці» постійно збільшуються витрати. Ну а тим часом ми перестаємо бути конкурентоспроможними на міжнародних ринках. А це валюта, це економіка, і це наповнення бюджету», – наголосила Колесникова.

Вона нагадала, що це підвищення тарифу не перше за останні роки, адже «Укрзалізниця» усі свої фінансові проблеми вже традиційно вирішує за рахунок підвищення тарифу. При цьому комунікація з компанією фактично відсутня – хоча створення робочих груп та громадські обговорення є необхідним етапом у зміні тарифів.

«Укрзалізниця» абсолютно не працює з власними витратами, з оптимізацією та збільшенням вантажної бази. Вона просто підвищує тарифи. А це напряму впливає на собівартість кожної продукції. Таким чином, ми перестаємо бути просто конкурентоспроможними на експортних ринках, і наші підприємства просто фактично зупиняються. Людей ми вимушені звільняти. Але економіка так не працює! Тому ми просимо надати економічне обґрунтування – бо до цього вони жодного разу його не надали. Тільки їхні бажання і «хотілки», – пояснила Колесникова.

Нагадаємо, протягом дев’яти місяців поточного року «Укрзалізниця» перевезла 131,9 млн т вантажів, що на 23,3% більше показника аналогічного періоду торік.

Це рекордний показник обсягу перевезення вантажів за дев’ять місяців залізничним транспортом за воєнний час.

Але керівник компанії Євген Лященко заявив, що до кінця року компанія отримає збиток у понад 2 мільярди гривень. Чому очікуються збитки, якщо обсяги перевезень постійно зростають, він не пояснив.

Натомість запропонував «гармонізувати» тарифи на вантажні перевезення, які призведуть до чергового здорожчання – після рекордного зростання на 70% під час війни.

Читайте також:

Коментарі — 0

Авторизуйтесь , щоб додавати коментарі
Іде завантаження...
Показати більше коментарів

Читайте також

Українці занепокоєно чекають на зиму
Новий опалювальний сезон. Який тариф буде у тих, хто має електроопалення
Девід Бейкер (зліва), Деміс Хассабіс (по центру) та Джон Джампер (зправа)
Названо лауреатів Нобелівської премії-2024 з хімії
Західнонімецька модель для України обговорюється у зовнішньополітичних колах вже понад 18 місяців
Financial Times розкрила умови можливого миру між Україною та Росією
За транспортування усіх 60 вагонів, що прибули з Польщі, відповідно до даних бухгалтерського обліку, була здійснена повна оплата на загальну суму 189,34 млн грн
Київ переплатив 160 млн грн за доставку вагонів із Польщі – результати аудиту
На земельній ділянці, де відбувалося культивування коноплі, працівники поліції вилучили понад 500 рослин канабісу
Поліція Вінниччини припинила злочинну діяльність драгдилера, що діяв на міжрегіональному рівні (відео)
Експерт зауважив, що так «Укрзалізниця» працює вже багато років: як тільки у неї через неефективне керівництво закінчуються гроші, вона просто підвищує тариф на послуги
Віцепрезидент Союзу хіміків: Менеджмент «Укрзалізниці» підвищує вантажні тарифи, щоб приховати свою неефективність
«Укрзалізниця» може зіткнутися з тим, що окрім пасажирських перевезень або військових вантажів їй буде нічого перевозити
Українців очікує зростання цін на будматеріали: названо причину
Великогабаритні та ремонтні відходи належать до твердих побутових відходів
Будівельні відходи, старі меблі та техніка біля будинку: що варто знати киянам
Сусідні з Україною держави, що входять до ЄС найчастіше потерпають від  бідності
Зростання бідності в ЄС: у яких країнах жити найважче